Hvordan linkes til en artikel i en databas~
Fra : Jakob Munck

Dato : 08-01-02 17:35

Jeg er i tvivl om hvorvidt det er i denne gruppe jeg skal spørge, men jeg
forsøger. Jeg har en artikelsite www.ansgar.dk , der er opbygget i et
frameset og hvor teksterne ligger i en Access-database. Jeg ville gerne have
det sådan, at man kan linke udefra til en bestemt artikel, så et klik på
linket fører frem til siten med denne artikel vist. Mit frameset ser sådan
ud:

<frameset rows="0,*" frameborder="0" border='false' rows='0,*'
frameborder='0'>
<frame name="topframe" src="topframe.htm" noresize>
<frameset framespacing="0" border="0" cols="180,*" frameborder="0">
<frame name="menu" src="menu.asp" scrolling="no">
<frame name="hovedramme" src="ansgar.asp">
</frameset>

Alle artiklerne vises gennem filen "ansgar.asp", der er opbygget som en
casestruktur. Når man f.eks. klikker på dette link:

target="_self" frame="hovedramme">Artiklens navn</a>

vil den vise en bestemt artikel fra databasen. Men problemet er bare, at den
her kun viser filen "ansgar.asp", og dermed ikke sitens menu og logo, altså
resten af siten. Det er forkert.

Problemet er så, hvordan jeg koder siten sådan, at et link udefra ikke alene
viser siten rigtig, dvs. at den først kalder filen "index.htm" hvor
framesettet er i, men også viser en bestemt artikel, som udvælges ud fra
dens id-nummer v.hj.a. en querystring, der requestes af "ansgar.asp".

Hvordan gør man det? Hvem har et bud?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-01-02 17:53

Ovenstående problem er løst, så spørgsmålet behøver ikke blive besvaret.

Gode tilsner til alle fra

Jakob Munck