Browser
stl_s 3840
arlet 2470
hjælp,den starter af sig selv
Fra : Ib Hansen

Dato : 08-01-02 15:50

Min computer starter af sig selv om natten.
jeg har lige fået internet, og har ladet modemet været tændt om natten,
næste morgen var computeren tændt.
Kan nogen hjælpe med en forklaring

m v h
Ib

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-01-02 16:19

Ib Hansen <ibh@oncable.dk> skrev i en
> Min computer starter af sig selv om natten.
> jeg har lige fået internet, og har ladet modemet været tændt om
natten,
> næste morgen var computeren tændt.
> Kan nogen hjælpe med en forklaring

Det er formentlig fordi den har Wake On Lan/Wake On Modem. Smart
funktion fordi det betyder at hvis du arbejder meget uden for
huset men har brug for data på din maskine kan du ringe hjem og
vække den, og dermed hente de data du har brug for.

Forøvrigt er dette ikke den korrekte gruppe. Du burde have postet
i news:dk.edb.hardware hvortil jeg nu FUT'er (hvilket vil sige at
svar på denne mail ender i den gruppe).

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-01-02 17:14

Ib Hansen skrev:

>Newsgroups: dk.edb, dk.edb.internet.software.browser, dk.edb.internet.software.mail+news

>Min computer starter af sig selv om natten.

I BIOS skal du fjerne "Wake up on modem" eller hvad det nu
hedder.

Jeg kan nu ikke rigtig se hvad det har med en browser eller et
mailprogram at gøre.

>jeg har lige fået internet, og har ladet modemet været tændt om natten

Sluk det og spar strøm.

>Kan nogen hjælpe med en forklaring

Ja, du havde sat computeren til at blive tændt hvis modemmet blev
aktiveret, og så var der en der ringede til dit nummer.

Næste gang du krydsposter vælger du grupperne ud med lidt mere
omhu, og sørg så for at sætte FUT (FollowUp-To). Hvis du ikke ved
hvad det er, så lad være med at krydsposte.

--
Bertel

Fra : LR4669

Dato : 10-01-02 09:47

Hvordan bruger man FUT ?

/LR

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-01-02 11:07

Hej LR4669, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan bruger man FUT ?

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut kan du se, hvornår,
hvorfor etc. det evt. kan/bør anvendes.

http://kommunalbastards.org/oe/fut.html kan du se, hvordan du ren
praktisk gør det i OE.

Tip: Krydspost ikke uden at sætte et XFUT

XFUT dk.edb.internet.software.mail+news

--
Hygge fra Århus - Rudi