God dressursadel til brede heste
Fra : Anet

Dato : 08-01-02 15:15

Hej

Jeg har for ca. 2 mdr. siden købt en ny sadel til min hest. Det er en ret
bred hest af racen frederiksborg som jeg havde problemer med at få sadler
til at ligge på. Efter flere forskellige forsøg af flere forskellige mærker
så fandt jeg en Ken Taur sadel med bred bom i dressursadel. Den ligger
virkelig godt og jeg er meget tilfreds og sidder meget bedre på hende samt
at jeg ikke glider så at sige ned på siden af hende og nu skal jeg heller
ikke spænde sadlen mere end normalt for at den ligger godt. Måske andre har
lignende råd eller gode dårlige ting at sige om sadler.

hilsen

Anet

Fra : Marianne Nyborg

Dato : 08-01-02 16:55

Hej

Jeg har selv en ret bred hest, så tak for rådet.
Hvad gav du for den? Og hvor kan man købe den?

--
\|||/
( oo )

Venlig Hilsen
Marianne Nyborg.

Dogs have owners, Cats have staff...!

Fra : Anet

Dato : 09-01-02 08:27

"Marianne Nyborg" <m.nyborg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har selv en ret bred hest, så tak for rådet.
> Hvad gav du for den? Og hvor kan man købe den?

Der findes flere forskellige modeller af den sadel i både dressur og kombi
og spring. Men du kan ringe på tlf. 74520888 for at få oplyst nærmeste
forhandler. Sadlerne er ikke så forfærdelig dyre. Fra nye af koster de
mellem 6000-7500 pr. sadel. Det vigtigste er jo ikke at købe en dyr fin
sadel men en god sadel der ligger godt på hesten. Hvis man ikke lige har råd
til en ny sadel så prøv at kigge i dba eller i din lokale
ridesportsforretning eller prøv at høre om de evt. har en demosadel af
mærket som du kan få til en lidt nedsat pris. Hvis man evt. køber en
demosadel så følger der tit en omstopning med i prisen man giver og så har
man sparet nogle penge og kan alligevel få sadlen fuldstændig lagt perfekt
på sin hest.

hilsen
Anet

Fra : Anet

Dato : 09-01-02 10:37

Fra : Anet

Dato : 09-01-02 10:37

Fra : Anet

Dato : 09-01-02 10:37

Fra : Anet

Dato : 09-01-02 10:38

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 08-01-02 23:01

In <a1ev5q$1d1r$1@news.cybercity.dk>, Anet wrote:

> [...]
> siden af hende og nu skal jeg heller ikke spænde sadlen mere end normalt
> for at den ligger godt. Måske andre har lignende råd eller gode dårlige

   Hvad for en (Billig helst) sadel skal man så kigge efter til en lille
hest (155) med halmvom (Han ligner ifølge onde tunger en gravid følhoppe
*Hrmpf* ;) men som er temmeligt spids fortil? Det skal samtidig være en
sadel der er stoppet godt op bag til da sadlen ellers kommer til at ligge
forkert.

--

Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Leif Neland

Dato : 16-01-02 23:07

Hej,
Jeg har en Kentaur 17½" dressur sadel til salg. Det er en model Medea, den
med flexbom. Den har bom 2. Sort med lange stropper. Den er ca. ½ år gammel
og pæn og velholdt.

Jeg er yderst tilfreds med Kentaur sadlerne.

Elinor
email elinor@neland.dk

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 17-01-02 12:16

Hmmm, Leif
Det var vist en reklame
Anette

Fra : Anet

Dato : 17-01-02 16:30

> [...]
gammel
> og pæn og velholdt.
>
> Jeg er yderst tilfreds med Kentaur sadlerne.

Hvorfor sælger du den så hvis du er tilfreds med den????

hilsen

Anet

Fra : Leif Neland

Dato : 17-01-02 20:17

> gammel

> Hvorfor sælger du den så hvis du er tilfreds med den????
>
> hilsen
>
> Anet

Hej Anet,

Det er fordi den ikke passer til hesten. Vi har 4 store heste, og den her
sadel passer ikke til den. De 3 andre heste har deres egne kentaur'er som
passer til dem. - lidt indviklet.

Elinor