Opgradering
Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 08-01-02 14:39

Jeg har en ældre computer som jeg gerne vil vide lidt mere om mh. til
opgradering
Lige nu har jeg:
Asus P5A-B Super 7 Motherboard (Socket 7)
500 Mhz K6-2 processor
C-Media 8330 Lydkort
128PC100 Ram
Geforce 2 MX200 64MB TV-Out
9+2 GB Harddisk
10/100MB Netkort

Det jeg overvejende helst vil have udskiftet var bundkort, processor og
Kabinet
Mit bundkort er begyndt at gøre knuder med mit Floppy-drev og 500 MHZ er jo
max for det her bundkort
Hvis jeg skifter mit bundkort ud skal jeg vel også have nye ram eller?
Mit Kabinet er også i stykker (frontplade er meget grim/beskidt og metal
omkring er bøjet...)
Hvad skal jeg kigge efter når jeg går ud og køber Kabinet og Bundkort for
ikke at stå med to ting der ikke passer sammen?
Jeg vil helst ikke ud og skifte om 1 år igen så hvorfor et bundkort skal jeg
købe dertil?
I det hele taget er jeg Newbie ligepræscis i udskiftning af bundkort resten
er jeg fint med?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Aksel

Dato : 08-01-02 22:44

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster@SPAMFILTERmailme.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> købe dertil?
> I det hele taget er jeg Newbie ligepræscis i udskiftning af bundkort

Køb det hele samme sted, f.eks. www.SHG.dk på deres hjemmeside kan du vælge
processortype og sammensætte de ønskede dele der passer til den.
Du kan bestille til afhentning eller få dem sendt, jeg har meget gode
erfaringer med firmaet.
De er normalt meget billige.
Der er normalt ikke problemer med at kabinet og bundkort passer sammen, i de
seneste 2 - 3 år har de fleste fabriokanter benyttet samme standard.

Hilsen Aksel