Sony Vaio og ram
Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 08-01-02 13:39

Davs.
Jeg har købt 256 mb ekstra ram til min Vaio FX108K.

Computeren kan tilsyneladende ikke se RAM'en.

Ram'en er af mærket TwinMOS PC133 SO-DIMM .

Er der nogle, som er klar over om denne type ikke virker i en SONY bærbar?

På forhånd tak.

Christoffer

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 08-01-02 15:06

Efter at jeg nu har opgraderet BIOS'en til den nyeste version, vil den nu
ikke starte op, hvis jeg isætter de ekstra 256mb... Den når kun til der står
SONY på skærmen, hvorefter jeg er nødt til at tage bateriet fra for at kunne
slukke for den.

Ret surt faktisk.

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 08-01-02 17:27

Jeg havde sat 128 mb pqi 133 ram ekstra i min sony fx108k, den ville heller
ikke starte op, jeg fik at vide af forhandleren at side der san pc100 ram i
det i forvejen vil den højst sansynligt kun køre pc100 ram

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 08-01-02 21:20

Det har noget at gøre med at I køber RAM'en for billigt. Gå efter mærkevare
som Kingston eller Dataram. Få evt. en garanti fra forhandleren om at det
virker.

Claus Sørensen, Laptop4u

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 08-01-02 21:37

Jeg har ellers fået fortalt, at TwinMos skulle være udemærket. Desuden har
Kingston tilsyneladende ikke PC133 ram i 256mb blokke? Jeg kan ihvertfald
ikke se det inde på EDB-priser.dk.

Mvh Christoffer

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 08-01-02 21:40

Har fundet det hos en forhandler nu, men det er stadig langsommere end
TwinMos. (8ns mod 7,5ns)