DLL for begynder
Fra : maulwurf

Dato : 08-01-02 13:12

Hej

Jeg er er sider og kikke på og lave en DLL men jeg har nogle ting jeg
ikke helt forstår
når jeg har lavet en min DLL og så vil bruge funktionerne i et andet exe
program.

Så laver jeg en include "DLL.h" i mit exe program og for tæler
compilern hvor min h og lib file liger.

vad med min DLL file og min DEF ?
bliver DLL registeret ved copmilerin og hvor bruges DEF ?

MVH

René

Fra : Soeren Dalby

Dato : 08-01-02 22:46

Når du har oversat N forskellige filer, skal disse til sidst linkes sammen.

Hvis File1.cpp bruger funktionen foo(), vil linkeren søge efter en
implementering af foo() i et andet modul eller bibliotek. Hvis det ikke
findes, får man en linker fejl.

Så hvad med dll. Lad os antage at foo() er implementeret i din DLL

Der er flere metoder. Man kan generere et import library for DLL'en on
inkludere dette i sit projekt. I så fald finder linkeren foo()
implementeringen i dit import library. Dette import library søger for at
DLL'en bliver loaded runtime.

Man kan også definere en IMPORT section i en DEF fil for projektet, der
bruger DLL'en.

Headerfilen benyttes til at kunne foretage oversættelsen af det modul, som
bruger foo(). Det har ikke noget med linkningen at gøre.

--
Med venlig hilsen / best regards

Soeren Dalby

Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 09-01-02 00:54

Hej Rene.

Prøv at kigge på msdn, der står en masse information om det
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dllproc/dll
_512r.asp?frame=true