Tre PCer, uden HUB mm.?
Fra : Lars kj

Dato : 08-01-02 12:30

Hej

Jeg har stofanet og vil gerne have tre PCer på nettet. Jeg kan godt løse
problemet hvis jeg bruger en HUB i mellem de tre PCer, men jeg vil gerne
have det til at virke ved at bruge den ene(den på stofanettet) som
router/HUB ved at have tre netkort i denne. Problemet er bare at jeg normalt
bruger win2k til at dele internetforbindelsen med og så en HUB i mellem de
tre PCer. Jeg har så forsøgt at bruge WinRoute til at dele
internetforbindelsen med, men uden hel.

Er der nogen der ved om win2k kan benytte WinRoute og hvordan?

Skal internetdeling i win2k være aktiv/deaktiv?

/lars

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 08-01-02 13:43

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om win2k kan benytte WinRoute og hvordan?

Det kan du godt.
Hvad er det du er i tvivl om, efter "setup.exe"

> Skal internetdeling i win2k være aktiv/deaktiv?

Hvis du bruger Winroute, så nej.

/Brian

Fra : Lars kj

Dato : 09-01-02 01:46

> Det kan du godt.
> Hvad er det du er i tvivl om, efter "setup.exe"

Hvor skal man skrive setup ? ;) jeg troede det var nok at downloade det!!

Jeg kan godt få det til at virke med det ene netkort men ikke med det andet!
Jeg har NAT på det netkort som sidder på stofanet og ikke NAT på de to andre
kort. Hvad kan jeg have gjort galt? Jeg har ikke stillet på andet en NAT

/lars

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 09-01-02 08:55

"Lars kj" <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lars,

> Jeg kan godt få det til at virke med det ene netkort men ikke med det
andet!

Hvordan virke? Har du forbindelse til internettet via det ene LAN-kort?

> Jeg har NAT på det netkort som sidder på stofanet og ikke NAT på de to
andre
> kort. Hvad kan jeg have gjort galt? Jeg har ikke stillet på andet en NAT

Har netkortet til stofa default gateway osv?

Er der forbindelse til Internettet fra WinRoute maskinen?

Har klienterne WinRoute maskinen som default gateway. (Bemærk i dit setup
har det to klienter forskellige GW idet de sidde på hvert sit LAN)

Har du tilladt trafik til begge LAN-kort

Og mange flere spørgsmål, kan du ikke beskrive hvad du har sat op på dit
net?

P.S. Hvorfor er det du ikke vil bruge din hub? Det er noget lettere at sætte
op og administrere.

P.P.S. Bruger du WinRoute Pro eller Light

Fra : Lars kj

Dato : 09-01-02 13:08

> Hvordan virke? Har du forbindelse til internettet via det ene LAN-kort?

Det virker som det skal, jeg har internet via det ene netkort.

> andre
>
> Har netkortet til stofa default gateway osv?
>
> Er der forbindelse til Internettet fra WinRoute maskinen?

Ja. Jeg har gateway på stofa kortet og jeg har internet på denne maskine.

> Har klienterne WinRoute maskinen som default gateway. (Bemærk i dit setup
> har det to klienter forskellige GW idet de sidde på hvert sit LAN)

Stofakort: IP 192.168.50.XXX GW 192.168.50.254 DNS 212.10.24.252 og
212.10.10.4
Netkort 1(Det der virker): ip 192.168.1.1 GW ingen DNS ingen
Netkort 2(Virker ikke): IP 192.168.1.2 GW ingen DNS ingen

Klient 1(Virker): IP 192.168.1.11 GW 192.168.1.1 DNS 212.10.24.252 og
212.10.10.2
Klient 2(Virker ikke): IP 192.168.1.12 GW 192.168.1.2 DNS 212.10.24.252 og
212.10.10.2

Jeg kan Pinge begge klient 1 og 2 fra stofamasinen og jeg kan pinge
stofamaskinen fra de to klienter.

> Har du tilladt trafik til begge LAN-kort

Det ved jeg ikke! Hvor tjækker jeg dette?

Jeg installeret winroute og det eneste jeg har gjort er at sætte NAT på det
kort som er på stofanet og ikke andet.

> [...]
> net?
>
> P.S. Hvorfor er det du ikke vil bruge din hub? Det er noget lettere at

Jeg har to bærbare med hhv. 10 og 100 Mbit kort og kun en 10 Mbit hub. Hvis
jeg skal bruge en hub skal jeg ud at købe en ny og hvis jeg kan løs det på
dennne måde er det jo billigere :)

> P.P.S. Bruger du WinRoute Pro eller Light

WinRoute Pro 4.1

Jeg kan ikke helt forstå at det ikke virker, men måske er det fordi jeg har
lukket for trafikken på det ene kort, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal
åbne igen.

/lars

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 09-01-02 13:26

> Det virker som det skal, jeg har internet via det ene netkort.

Ok.

> [...]
> Netkort 1(Det der virker): ip 192.168.1.1 GW ingen DNS ingen
> Netkort 2(Virker ikke): IP 192.168.1.2 GW ingen DNS ingen

Her går det galt, prøv at bruge noget andet end 192.168.1.xxx på det andet
netkort, eks. 192.168.2.xxx subnet 255.255.255.0

> [...]
> 212.10.10.2
> Klient 2(Virker ikke): IP 192.168.1.12 GW 192.168.1.2 DNS 212.10.24.252

Det samme som ovenstående, ret IP og GW

> [...]
Hvis
> jeg skal bruge en hub skal jeg ud at købe en ny og hvis jeg kan løs det på

Er du sikker på at dit 100Mbit netkort ikke er et 10/100 så det kan køre
begge dele?

> Jeg kan ikke helt forstå at det ikke virker, men måske er det fordi jeg
har
> lukket for trafikken på det ene kort, jeg ved bare ikke hvordan jeg skal
> åbne igen.

Du har brugt samme adresseområde på begge LANs, det mås mand ikke, så kan
der ikke routes.

HTH
/Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-01-02 14:47

"Lars kj" <lkj@person.dk> wrote in message news:a1el4o$jqe$1@sunsite.dk...
> Er der nogen der ved om win2k kan benytte WinRoute og hvordan?

Det virker fint her.

> Skal internetdeling i win2k være aktiv/deaktiv?

Ingen internetdeling i Win2k, WinRoute laver jo hele arbejdet...

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at maile...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen