bil til børn....
Fra : Henrik

Dato : 08-01-02 11:34

Hej NG!

Vi venter vores første barn her medio februar. Vores nuværende bil er alt
for lille til barnevogn osv. Umiddelbart er Berlingo'en et oplagt valg, men
er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger ved
ca. 160.000 Kr.

Alle kommentarer er velkomne,

Henrik

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-01-02 11:40

Hej

Henrik wrote:

> [...]
> er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger ved

Nu ved jeg ikke om du vil have ny eller brugt, men man får tæmmelig
meget brugt bil for 160.000 hvis den fx er 2-3 år gammel.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)

Fra : Gitte Beyer

Dato : 08-01-02 12:51

Hej

> [...]
>er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger ved

Er du nu også sikker på, at den nuværende bil er for lille? Har selv
en Mazda 121 (og den ER altså ret lille , og den har godt kunnet
rumme en barnevogn (combivogn godt nok). Det er dog nødvendigt at
skille vognen meget ad, for at den kan være der, men det kan lade sig
gøre.

MVH
Gitte

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-01-02 00:41

In an article of 8 Jan 2002 Gitte Beyer wrote:

> [...]
> rumme en barnevogn (combivogn godt nok). Det er dog nødvendigt at
> skille vognen meget ad, for at den kan være der, men det kan lade sig

Var det ikke nemmere at komme Mazdaen i barnevognen?

:)))

--
Uffe Holst

Fra : Gitte Beyer

Dato : 09-01-02 08:10

>Var det ikke nemmere at komme Mazdaen i barnevognen?

Har ikke lige prøvet, hjulene er så bøvlede at pille af )

MVH
Gitte

Fra : Ulrik Andreassen

Dato : 08-01-02 14:36

Vi havde en lille golf da vi fik vores den første og vi kunne sagtens have
en Odder vogn i bilen. Den kan klappes helt sammen, altså også "kassen".

- Kristina

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 08-01-02 15:06

Henrik wrote:

> [...]
> er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger ved

For lille? Vi har klaret os i 13 måneder med en Opel Corsa. Bevares, det
er besværligt at pakke barnevognen ned, når kassen lige kan klemmes ind
på forsædet og to af hjulene skal af for at stellet kan være i
bagagerummet - men man vænner sig til det, og man får en fantastisk
rutine i ind- og udpakning af barnevogn.

Min pointe: Er I nu *helt* sikre på, at I ikke kan leve uden en større
bil.

VH
Kristian

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@cgey.dk | http://www.thehungersite.com

Fra : Martin Koch

Dato : 08-01-02 21:12

On Tue, 8 Jan 2002 11:34:18 +0100, "Henrik" <hekre@wmdata.com> wrote:

> [...]
>er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger ved

Jeg må absolut anbefale dig en større og dermed brugt bil, hvis den
skal koste 160.000,-.
En bil i Avensis-klassen, Mazda 626 og lign. er fin til børn, med
vogne, stole og hvad dertil hører

Vær dog opmærksom på at det kan være en stor fordel ikke at have
airbag i passagersiden. Dette er interessant hvis du køber en
bagudvendt autostol og du er alene i bilen med barnet (der så typisk
placeres på passagersædet).
I de fleste tilfælde kan du dog sagtens få en mekaniker til at koble
den fra hvis den har en i forvejen.

Du kan sagtens finde en fin bil med et par år på bagen til den pris

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Martin Christian Koch

Fra : Mette Svangren

Dato : 08-01-02 22:08

Henrik skrev

(snip)

>Umiddelbart er Berlingo'en et oplagt valg

Og ja, det synes vi også. Så vi købte en, da vores datter var 7 måneder. Den
er vi utrolig glade for. Prisen gjorde også, at vi for første gang i vores
liv kunne købe en fabriksny bil.
Men derfra og så til at sige, at det er det er den eneste størrelse, der kan
gå an, når man har et enkelt barn...Min mor havde fire småbørn og en fiat
127, og det gik da fint!
Men noget af det fede ved Berlingoen er, at man f.eks. bare kan sætte
barnevognen ind uden at slå den sammen overhovedet, hvis det lige skal gå
lidt hurtigt. Og i vores kan air bag'en i passagersiden slås fra med
tændingsnøglen, hvilket er meget praktisk af hensyn til barnestol.

Held og lykke med bilvalg og baby, ikke mindst!

Mette

Fra : Ksac

Dato : 09-01-02 10:07

"Henrik" <hekre@wmdata.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alle kommentarer er velkomne,
>
> Henrik
>
> Hvad med en Mazda Demio? Sådan en købte vi, da vi skulle have
familieforøgelse. Den er i hvert fald rummelig. Vi har en Simo barnevogn,
hvor overdelen ikke kan slåes sammen, men den kan sagtens være i
bagagerummet. Stellet forneden, overdelen ovenpå og hjulene skal ikke tages
af. En genial bil!

Fra : Mark Schiller

Dato : 09-01-02 12:29

Tue, 8 Jan 2002 11:34:18 +0100, berigede "Henrik" <hekre@wmdata.com>
dk.familie.barn med:

> [...]
>er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger ved

Hvilken bil har I i dag?

For 160K kan du få en del (også nye) biler - meeeen, smag og behag er
forskellig

Vi har selv en Mazda 626 klon (Kia Sephia) som vi håber kan indeholde
"det" man nu skal have med sig (barn, barnevogn, hund og hustru) - men
det ved vi om ikke så længe ))

/Mark

--
Mark Schiller
Email : ms.nospam@get2net.dk

"Technology - No place for wimps"

Fra : Gitte Beyer

Dato : 09-01-02 13:05

>Vi har selv en Mazda 626 klon (Kia Sephia) som vi håber kan indeholde
>"det" man nu skal have med sig (barn, barnevogn, hund og hustru) - men
>det ved vi om ikke så længe ))

Eller barn, barnevogn, hund og mand....

MVH

Gitte

PS: Selv om bilen er en Mazda 121 og hunden er en Grand Danois kan det
godt lade sig gøre...

Fra : Mark Schiller

Dato : 09-01-02 13:02

Wed, 09 Jan 2002 12:05:26 GMT, berigede gitte@beyer.nu (Gitte Beyer)
dk.familie.barn med:

>Eller barn, barnevogn, hund og mand....

Klart

>PS: Selv om bilen er en Mazda 121 og hunden er en Grand Danois kan det
>godt lade sig gøre...

Jeg tvivler ikke på, at det kan lade sig gøre - dog glæder jeg mig til,
at kunne eksperimentere lidt med den optimale løsning .............

I det lys er det en ulempe, at have opmagasineret barnevognen indtil
denne skal bruges )

/Mark

Fra : Gitte Beyer

Dato : 09-01-02 13:23

Hejsa

>Klart

Ville bare lige være sikker *GGG*

>Jeg tvivler ikke på, at det kan lade sig gøre - dog glæder jeg mig til,
>at kunne eksperimentere lidt med den optimale løsning .............

Selvfølgelig. Men det er absolut IKKE den optimale løsning, men det
kan lade sig gøre. Med den lille i bagudvendt babystol på forsædet og
hund og mand sammen på bagsædet (hunden var nok den der syntes det var
sjovest....) Skal dog lige sige, at vi altså ikke får barn nummer to
før vi har råd til en større bil (og en tilbygning).

MVH
Gitte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-01-02 13:43

Hej

> [...]
sjovest....)
> Skal dog lige sige, at vi altså ikke får barn nummer to før vi har
> råd til en større bil (og en tilbygning).

Nu ikke så meget pylder over den 121'er. 2 voksne, 2 børn i autostol
30kg hund imellem benene foran og barnevogn i bagagerummet+anhængertræk
- eller 2 voksne og 8 PC'ere inkl 15" skærme - eller en Volvo 245 på slæb.

Vi endte dog med at anskaffe en Escort Stationcar, men i dag hvor
børnene ikke bruger barnevogn/klapvogn eller kræver 1m² ekstra tøj og
bleer kunne vi sagtens være i en 121'er igen.

Fra : Gitte Beyer

Dato : 09-01-02 14:08

On Wed, 09 Jan 2002 13:43:09 +0100, Karsten Feddersen

>Nu ikke så meget pylder over den 121'er. 2 voksne, 2 børn i autostol
>30kg hund imellem benene foran og barnevogn i bagagerummet+anhængertræk
>- eller 2 voksne og 8 PC'ere inkl 15" skærme - eller en Volvo 245 på slæb.

30 kg hund, hvem kalder dog den slags for en hund? Min/vores vejede 45
kg som 9 måneder gammel, og siden har vi ikke turdet veje ham *GGG*
Anhægnertræk har vi ikke, og ofrer det heller ikke på en 11 år gammel
bil, Men bortset fra det, er vi altså glade for vores 121'er, som i
daglig tale kaldes Magda.

>Vi endte dog med at anskaffe en Escort Stationcar, men i dag hvor
>børnene ikke bruger barnevogn/klapvogn eller kræver 1m² ekstra tøj og
>bleer kunne vi sagtens være i en 121'er igen.

Jamen, vi beholder skam også Magda foreløbig. Alt dette også kun for
at gøre opmærksom på, at de utroligste ting kan lade sig gøre i/med en
lille bil, bare viljen er der. At det så ikke altid er lige
sjovt/behageligt er så en anden sag. Jeg/vi kan såmænd sagtens leve
med at sidde lidt mindre bekvemt de få gange vi har haft brug for at
transportere både hund, barn og barnevogn samtidigt, frem for at
investere 200.000 i en ny og større bil.

MVH
Gitte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-01-02 14:03

Hej

Gitte Beyer wrote:

> [...]
> transportere både hund, barn og barnevogn samtidigt, frem for at
> investere 200.000 i en ny og større bil.

Der var dog én ting jeg kraftigt vil anbefale alle som skal have en ny
bil - køb air-conditioning. Små børn har det svært med at acceptere og
håndtere varmen i en bil om sommeren - den ene sommer(98) med 121'eren
var et helvede og alle turene lå før kl. 8 om morgenen eller efter kl.
19.00 - året efter kørte vi når det passede os - uden skrig og skrål pga
varmen.

Fra : pere00@worldonline.d~

Dato : 09-01-02 14:03

Hej Henrik,
min veninde og kæreste har købt sig en Skoda et-eller-andet.stationcar. Det
var også af økonomiske årsager og der er god plads til både barnevogn og alt
det andet.
mvh Pernille

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 09-01-02 20:17

Hej

Jeg synes I skal tænke på om I skal have andet end barnevognen i bilen?
Skal I fx have en weekendseng med hvis barnet skal sove ude hvor I er, og
senere køre hjem. Det skal der også lige være plads til + alle de andre
ting. Det er utroligt hvad man skal have med når man får børn. Vi har en
Golf Stationcar, det er super, En Polo stationcar kan også gøre det.
Fordelen er at bagklappen er helt flad og bagagerummet er derfor større og
selve åbningen i bagagerummet er ret stor. Det betyder en del når stativet
skal ind i vognen. Jeg vil helt klart anbefale en stationcar. Vi kan så
bedst lide VW men det er jo en smagssag!!
Venligst Cecilie

Fra : JSM

Dato : 13-01-02 20:29

> [...]
men
> er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger

Berlingoen (alias Peugeot Partner) er et godt valg. Ligeledes Renault
Kangoo. Selv endte vi at købe en Suzuki Baleno St.car. Uanset hvad så få en
dig en bil med god bagageplads. Vi er meget glade for at vi udskiftede vores
Mazda 121 med en stationcar. Intet ondt om den bil, men det er altså en god
ting at man kan nøjes med at folde barnevognen sammen og så bare sætte den
ind i bagagerummet. Ikke noget med at skulle skille den ad for at få den
med. Det tager under 30 sekunder at få den ud eller ind af vores bil. Og det
er en dejlig ting f.eks. når ungen sidder i vognen skriger og man har
travlt. Det gør det også nemmere lige at tage en smut et eller andet sted
hen når det er nemt at pakke unge m.m. i bilen.

mvh
Jesper

Fra : Stine

Dato : 27-01-02 22:56

> [...]

>er der andre "oplagte" børnebiler ? Den prismæssige smertegrænse ligger ved

Hej Henrik

Hvis det virkelig er en bil til børn (og ikke en ny bil til farmand
:)), så må jeg klart anbefale, at det er sikkerheden, der kommer først
- altså en brugt Volvo eller Saab, når vi skal holde os indenfor Jeres
smertegrænse.

Vi havde et uheld mellem jul og nytår - jeg tvivler på vi har sluppet
ud af det i levende behold, hvis vi havde kørt i en lille bil!
Heldigvis var det fars Volvo vi kørte i og ikke mors lillebitte
peugoet - den var med garanti blevet mast fuldstændig og det samme
ville vi! Nu er jeg ikke i tvivl om, at vi valgte rigtigt, da vi
valgte en Volvo som familiebil.

Håber, I finder noget robust - efter sådan en tur, forstår man hvor
meget, de poder er værd :)

/Stine

Fra : Jens Dørge

Dato : 06-02-02 00:04

Hej.

Vedr. bil til børn er det jo afhængigt af hvor mange børn man har, vi fik en
7 sæders Berlingo for 6 mdr. siden og det er i mine øjne den bedste bil man
kan ønske sig, vi har kun et barn men der er altid plads til alle vennerne,
alt bagagen, incl. barnevogn & alt det andet, det tager ca. 30 sekunder at
fjerne ekstrasæderne hvis man behøver pladsen.

Vedr. sikkerhed er Berlingoen ligeså god som alle andre biler, den er
kollisionssikret ekstra bagi pga. muligheden for ekstra sæder, desuden er
den fornylig blevet testet til at være en af de bedste biler i vintervejr,
dog vil jeg anbefale ekstrasæder med H-sele da det er det sikreste & de
koster kun kr. 1000.- ekstra.

Jeg anbefaler på det varmeste Berlingoen, da vores familie er meget glade
for vores, jeg kan kun se fordele, & nej jeg er ikke ansat hos Citröen.

Med venlig hilsen

Jens
Stine <unknown@unknown.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c547622.34860576@news.tele.dk...