Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Håndsignaler / børsen
Fra : Soren Olsen

Dato : 08-01-01 07:44

Min chef er ved at skrive en bog om hænder. I den anledning vil jeg
gerne spørge om der er nogen der kender til en optegnelse af det særlige

tegnsprog med hånd (og kuglepen?), som bruges på børser verden over.

Venlig hilsen
Søren Olsen
typemark@wol.dk

Fra : Gerner Mo

Dato : 08-01-01 16:44

On Mon, 08 Jan 2001 14:44:00 +0800, Soren Olsen <asta@tjekket.dk> wrote:

>Min chef er ved at skrive en bog om hænder. I den anledning vil jeg
>gerne spørge om der er nogen der kender til en optegnelse af det særlige
>
>tegnsprog med hånd (og kuglepen?), som bruges på børser verden over.

Er man ikke gået væk fra det på børser, hvor køb/salg foregår via computer ?
Jeg så et billede fra børsen da man gik over til computere, hvor man så 2
terrasser af computerborde over for hinanden, men husker ikke hvad funktion
"kompatanterne" havde, men kunne forestille mig fondsbørsens medlemmer på den
ene side og børsmælgere på den anden og at de handler i "strakshandel" i
børsens åbningstid via computer, hvilket jo også er den måde private
investorer kommer i forbindelse med børshandlere, og der er vist en
fortegnelse over dem der sidder i den ende af børssalen hvor børshandlerne
sidder.

Men man læser nok mere konkret om det på københavns fondsbørs hjemmesider.
http://www.xcse.dk/dk/index.asp hvis du ikke vidste det.

--
30392174@pager.icq.com