Opslag: Nyt fra Netkrogen
Fra : Netnatur.dk

Dato : 08-01-02 10:15

Kære gruppe

Netkrogen på www.netnatur.dk er opdateret med følgende artikler

Med ryggen til Ruslands stepper
Vinden suser koldt og får havet til at rejse sig i krappe bølger - langt ude
garneret med hvide skumtoppe. Kulden kryber helt ind under elefanthuen og
får det til at gyse ned ad nakken. Selv om det ifølge kalenderen er forår,
føles det snarere som en senvinterlig, isnende krampetrækning. Jeg vender
ryggen mod det ubehagelige pust fra Ruslands stepper

Lokkende loppe
Jeg har på mine fisketure altid nydt at se tanglopperne futte rundt i
vandkanten - med et tempo som gjaldt det livet, hvad det jo også gør, hvis
der f.eks. kommer en ørred forbi. Og hvor mange tanglopper har jeg ikke set
i ørredmaver, når jeg rensede fisk efter de ture, hvor jeg har været heldig
at lande en af de blanke

Flad fladfisketur (fotofortælling)

Fugle gør indhug på Skjern Å-laksen
Radiosendere placeret på yngel af laks og ørreder ender i fuglemaver, viser
en ny undersøgelse

Evigt ejes kun det tabte
- Umiddelbart efter krogningen tog fisken et udløb ned ad åen på 50 meter.
Jeg var med det samme klar over, at det ikke var en helt almindelig fisk

Godt nytår
Michael Sand