Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Swift udenlands bankoverførsel ?
Fra : cm

Dato : 06-01-01 23:25

Er Swift kun dansk ?
Tyskerne har noget der hedder BLZ eller ....

Skal du overføre penge til udlandet til en kontomodtager så brug SWIFT
det er hurtigt (standard=3 dage) haster og ekspresoverførsel kan
foretages med koster mere i gebyr. standard=50 kr.
Swift har storbankerne som BG-BAnk men ikke de små banker, de bruger så
de store, men begge skal have gebyr.

En slags udenlandsk "Home-banking" men kun mellem Bank-Bank.

mvh
cm

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 07-01-01 19:54

"cm" <carl@holte.dk> skrev i en meddelelse
> Er Swift kun dansk ?
> Tyskerne har noget der hedder BLZ eller ....
> SNIP
*************************
BLZ som tyskerne bruger svarer til de danske bankers registrerings nr. = til
identifikation af den enkelte afdeling.
Englænderne bruger SortCode, som er det samme som BLZ, som er det samme som
reg.nr.

Swift er måden det bliver overført på. I "gamle" dage brugte man telex.

Mvh.

Jens S., Esbjerg

Fra : Kim Noer

Dato : 21-01-01 01:56

> Er Swift kun dansk ?
> Tyskerne har noget der hedder BLZ eller ....

Nej Swift fungere 'overalt' i verden. Jeg er ret sikker på at swift også kan
bruges til tyskland.

> Skal du overføre penge til udlandet til en kontomodtager så brug SWIFT
> det er hurtigt (standard=3 dage) haster og ekspresoverførsel kan
> foretages med koster mere i gebyr. standard=50 kr.

Korrekt, men meget afhænger af modtaget banken. Nogle gange er de ekstremt
sløje i hovedet. Gælder mange gange 'sydlandske' banker, som dem i
Grækenland mv.

--
CPU stuff : http://www.tech-report.com/cpu
"I'll connect the dots for you: cheap MHz + dumb public = profit" -Paul