BARF
Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-01-02 23:26

Hej

Har været inde på en svensk side om BARF, og det undrer mig, at man mener
kyllingevinger er noget af det bedste. Jeg har altid lært, at man ikke skal
fodre sin hund med knogler af fjerkræ, får, vildt og tilberedte svineben,
fordi de kan splintre og skade hunden.

Kan nogen forklare mig det?

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia

Dato : 08-01-02 00:17

> fodre sin hund med knogler af fjerkræ, får, vildt og tilberedte svineben,
> fordi de kan splintre og skade hunden.
>
> Kan nogen forklare mig det?

Det jeg har hørt er at de kører hele molevitten gennem en kødkværn, og
nærmest serverer blandet fars til hundene. Der var i hvert fald megen snak
om kværne på en amerikansk liste jeg engang var på. (ikke om barf)

:Pia

Fra : ChiChi

Dato : 08-01-02 09:05

"Nina El Falaki" skrev d. 07-01-02 23:26 dette indlæg :
> [...]
skal
> fodre sin hund med knogler af fjerkræ, får, vildt og tilberedte

Hej
Ikke at jeg fodre med BARF-diæt, jeg er nemlig aldrig kommet igang.
Men Så længe knoglerne er rå, skulle der ikke ske noget ved det, rå
fugleknogler er jo nærmest gummiagtige.
Men derimod tilberedte kyllinge, and, gås, mm. knogler er noget skidt,
da de jo nærmest bliver til splinter.
Min hund fortærer med største velbehag både rå kylling(fugl)-, vildt-,
får-, gris- og okse-ben uden nogen som helst problemer af nogen art.
(udover at han fiser )
Og han har gjort det i 3 år, før ham har mine gamle hunde levet på samme
måde i 10 og 11 år, så når nu vi får en ny hvalp bliver den vænnet til
det samme!

Sussan

http://www.kandu.dk/