Port139 åben ??
Fra : Kevin

Dato : 07-01-02 23:35

Hejsa

Jeg har haft CC's nye Cisco677 router siden 10 dec., som bla. har indbygget
firewall/filter for større sikkerhed. Jeg ved intet om
opsætning/konfigurering af routeren, og har over telefonen fået CyberCity
til at åbne de porte jeg skal bruge til microsoft multiplayer games
(Zonegames/CFS2).
Efter at have lavet en leak test (probe my ports) på www.grc.com opdagede
jeg, at port139 til min netbios er åben når jeg kørte testen efter at have
slået min Norton Internet Security fra.
Jeg har hørt at port139 netbios intet har med multiplayergames at gøre, og
kun skal være åben til feks. printer i netværk, men CyberCity support
kan/vil ikke give mig et klart svar på om port139 skal være åben eller ej.
Det virker nærmest som om de ikke ved det selv.

Kan en venlig sjæl her fortælle mig hvad der er rigtigt ?
--
Hilsen Kevin

www.SQN40.btinternet.co.uk

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-01-02 01:11

Kevin wrote:

>Kan en venlig sjæl her fortælle mig hvad der er rigtigt ?

Port 137-139 (NetBIOS-portene) bør slås fra ud mod internettet. Hvis du
kan filtrere dem fra i routeren, vil jeg klart anbefale dig at gøre det.
Jeg kender desværre ikke din router.

De udgør en sikkerhedsrisiko. Personer med det rette software (i de
fleste tilfælde er det nok med Windows!) kan få adgang til dine filer.

--
<vittig bemærkning>

Fra : Rhythm

Dato : 08-01-02 15:18

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De udgør en sikkerhedsrisiko. Personer med det rette software (i de
> fleste tilfælde er det nok med Windows!) kan få adgang til dine filer.

Ups tak for advarslen. De er fluks blevet tilføjet i firewallen.

Rhythm

Fra : Jens

Dato : 08-01-02 23:45

"Kevin" <Nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det virker nærmest som om de ikke ved det selv.
>
> Kan en venlig sjæl her fortælle mig hvad der er rigtigt ?

Port 139 skal >ikke< være åben ud mod Internet. Det er en sikkerhedsrisiko.
Du kan lave filter i din router ved at kigge her:
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml#43

Jens