Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
skatten??
Fra : Bo Svendsen

Dato : 16-12-00 21:15

hvad er det helt præcis der nogle gange sker når man skal betale tilbage
eller får skat tilbage? Al mit frikort bliver brugt på SU, så de penge jeg
tjener dem betaler jeg fuld trækprocent af så hvorfor kommer der så
pludselig uorden i regnskabet?

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 16-12-00 23:46

"Bo Svendsen" skrev:

> [...]
> eller får skat tilbage? Al mit frikort bliver brugt på SU, så de penge jeg
> tjener dem betaler jeg fuld trækprocent af så hvorfor kommer der så

Din skattebetaling for et år tager udgangspunkt i din forskudsopgørelse for
samme år. Om skatten vedrører SU-stipendier, lønindkomst eller
virksomhedsindkomst er underordnet. Dit skattekort beregnes på baggrund af
oplysninger om dine forventede indkomstforhold (som du selv har mulighed for
at ændre). Såfremt der er afvigelse mellem din forskudsopgørelse og din
endelige selvangivelse kan dette resultere i enten restskat eller
overskydende skat. Så hvis du vil være sikker på at du betaler den korrekte
skat i løbet af året, skal du altså være omhyggelig med forarbejdet
(forskudsopgørelsen).

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Oh my god, who killed Kenny??
No one, he died of boredom in Birkerød

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 16-12-00 23:45

In <91gidi$igu$1@news.inet.tele.dk> "Bo Svendsen" <bo-stine@mail.tele.dk> writes:

> [...]
>eller får skat tilbage? Al mit frikort bliver brugt på SU, så de penge jeg
>tjener dem betaler jeg fuld trækprocent af så hvorfor kommer der så

Har du nogle rente-indtaegter eller udgifter, som ikke er medregnet i dit
frikort ?

Mvh
Martin