Hjælp til opgradering
Fra : FRBI

Dato : 07-01-02 22:12

Hej.

Jeg har en pc stående med en 166 MHz processor, 16 MB ram og en
2 GB HD.
Jeg vil godt have den opgraderet så den kan køre de nye børnespil,
såsom Harry Potter og lign. der kræver min. 266 MHz processor.

Kan det lave sig gøre at få et nyt bundkort, processor og 128 MB ram
til omkring 1000 kr ? Jeg havde tænkt på Duron 700 - 800 MHz eller AMD
K2 550 MHz.
Eneste betingelse er at genbruge kabinettet der jo ikke er ATX og så
skal der være USB port på det nye bundkort.

Er der nogen der sidder med en løsning på dette ?

På forhånd tak Frank.

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 22:32

On Mon, 07 Jan 2002 21:11:37 GMT, frankbirch@email.dk (FRBI) wrote:

> [...]
>skal der være USB port på det nye bundkort.
>
>Er der nogen der sidder med en løsning på dette ?

Hej

Det er vist næsten en håbløs opgave til 1000 kr.
Det er stort set umuligt at finde et moderne AT bundkort og et
ATX bundkort passer ikke i dit kabinet.
Næ, brug hellere en 300-400 kr ekstra og få fat i et ATX kabinet
sammen med bundkort, CPU og RAM.
De andre dele kan du genbruge, men du får nok svært ved at
køre moderne spil med det gamle grafikkort fra din 166MHz maskine.
Medmindre du har skiftet det ud for nylig, så kan det slet ikke følge
med. Så en opgradering for at kunne køre moderne spil vil sikkert
løbe op i det dobbelte at det du regner med. Sorry.

Mvh Madsen

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 07-01-02 22:58

Jeg troede det var noget nær en umulig opgave - men prøvede alligevel på
edbpriser.dk

Jeg fandt :
AMD Duren 700 (358,-)
NCP 128 MB RAM PC133 (175,-)
ECS K7S5A bundkort (590,-)
Aashima Miditower WTY100S ATX Silver (269,-)

Samlet 1.329,-

Det var det absolut billigeste jeg kunne finde og ikke noget jeg selv ville
købe!!!
ECS bundkort - har ingen erfaringer med det plus det er et SIS chipsæt
NCP ram er kun 2. parts og kender ikke mærket
Ashima Miditower - ikke kønt, kun 250 watt PSU

Faktisk er der kun CPU jeg ville købe :)

Udover de ting du selv nævner, vil jeg mene det er strengt nødvendigt med en
ny
harddisk hvis du vil køre nye moderne spil ! Mindst 15GB!
Ovenstående er uden køler - det skal også lægges til prisen!
Dit grafikkort skal sikkert også skifter 32mb ram som minimum hvis du vil
køre nye
moderne spil!

Så for at være helt ærlig ville jeg fuldstændig droppe den gamle og lede
efter en ny
maskine - og lægge lidt flere penge ud end kun 1000 kroner for det kommer du
ikke
langt med, medmindre du vil købe mindre bedre dele!

Men under alle omstændigheder, hvis du kun vil have ovenstående skal du nok
lægge
500 kroner mere oven i!

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-01-02 00:41

Hej

FRBI wrote:

> [...]
>Jeg vil godt have den opgraderet så den kan køre de nye børnespil,
>såsom Harry Potter og lign. der kræver min. 266 MHz processor.

Fortæl lige hvilket bundkort du har - det er nemlig sådan at AMD's K6-2
og K6-3 kører 400Mhz hvis de jumpes til 133Mhz - altså såfremt det er en
400Mhz eller mere processor og dit bundkort understøtter deres strømbehov..

En AMD K6-2+ 500 koster 369,-. Hvis du så er så heldig at der er plads
til SDram så skal du blot smide 128Mb oveni og vupti så slap du 500,-.
De sidste 500 kan du bruge på et grafikkort evt brugt så du får mere for
pengene.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Niels Møller

Dato : 08-01-02 00:00

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message

> Hej

Jeg så i Den Blå AVIS, der er en der sælger en Pentium 266 mhz uden harddisk
64 mb ram for 600 kr. Høng Vestsjælland. Annoncen er fra den 5.1.2002 og han
skrev,
at han havde 5 stk.

Niels