Råd søges
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 07-01-02 20:46

Kære alle kattevenner.

Jeg har gennem længere tid fulgt med i gruppen,men det er første gang jeg
skriver.Jeg er den meget glade ejer af tre alm.huskatte,en han og to
hunner.Min hankat Mio er 5år,den ene hunkat Mulle er 4år,og den sidste
hunkat Lillemus er knapt 3 år.Mit "problem"er med katten Lillemus.Hun blev
sammen med Mulle Steriliseret april sidste år,og så begyndte balladen.For
det første var hun meget længe om at komme sig efter narkosen,modsat
Mulle(de havde iøvrigt glemt at sy hende et sted)nå,men så kom der en meget
lang periode med total madfiksering,hun tog 1 1/2 kg.på i løbet af en måneds
tid....(der er jo en grund til hun hedder Lillemus,men det navn paser
desværre ikke til hende mere).Jeg søgte naturligvis dyrlæge,men hendes
symtomer var ikke unormale.....Langsomt er hendes adfærd blevet HELT
ændret,fra at være en glad,sjov og meget kælen lille kat,er hun blevet en
meget tykkere,meget trist og sky kat.....ja,hun virker næsten som om hun er
"deprimeret"Jeg søgte så dyrlæge igen i november hvor jeg igen klagede
kattens nød......der blev taget blodprøve og undersøgt for det meste,der er
ikke noget galt med blodet,lever og nyre.......hun har så senere fået
medicin for en blærebetændelse. Og hvad så,her er vi så nu,de andre katte
gider hende næsten heller ikke mere,de har ligesom skubbet hende ud ???Hun
holder sig for sig selv,sover for sig selv,ja hun sover det meste af
døgnet,kun afbrudt af sine måltider.Jeg har talt med en ven om at han skal
overtage hende,og på den måde måske få hende livet op med en masse leg,og
ekstra opmærksomhed......Jeg ved ellers ikke hvad jeg skal gøre,det er så
utroligt synd for hende,og jeg forbander den dag jeg fik hende
steriliseret.........er der nogle gode råd ?jeg bliver meget
taknemmelig.....

Venlig hilsen Majer.........

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 07-01-02 21:24

Hej Majer
Det er da en trist historie med lillemus, der er forskellige
blomster-remedier (BACH's) man kan bruge.
Mod depresion er Agersennep godt, Hunderose mod
Apati, umiddelbart ville jeg foreslå dig at give hende
Agersennep og samtidig lave nogle "hyggestunder"
hvor det kun er dig og lillemus, hun skal nok tabe sig lidt
også, det kan tit være medvirkende til at sætte energi
og humør i vejret, prøv med forskellige slankefodere
og se hvad hun foretrækker, og prøv at få hende i gang med at lege med dig
så hun får brugt lidt energi.

held og lykke
Marianne

Hellemose Somali
skatkat@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 09-01-02 00:40

"Marianne Hellemose" <skatkat@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hellemose Somali
> skatkat@telefona.dk
>
> Some people have lives, -others have cats

Mange tak for dit svar.....jeg vil prøve med det naturmedicin du
anbefalede,kan jeg prøve begge på samme gang ? og hvor kan jeg købe det
henne ?i en helse-butik ?

Mange hilsner fra Majer....

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-01-02 08:47

Hej Majer
Du kan sagtens bruge begge to på en gang, det kan
købes i de fleste natur/helse forretninger. Når jeg
bruger det køber jeg en 30ml. pipette-flske, kommer
3-4 dråber af hver remedie i, og fylder op med kildevand.
I langt de fleste af tilfældene, vil jeg så komme 3-5
dråber i kattens vandskål hver dag, det smager og
lugter grimt for kattenæser, så det kan være svært at give dem det direkte,
selvom dine katte har fælles vandskål
vil de andre ikke tage skade af det.

Fra : Majer

Dato : 09-01-02 11:10

"Majbritt Hågensen" <maajer@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> utroligt synd for hende,og jeg forbander den dag jeg fik hende
> steriliseret.........er der nogle gode råd ?jeg bliver meget

Hej Majer!

Jeg er lige lidt nysgerrig. Er du "store-Majer" fra 2. blokken i Ellem....??

Jeg er "lille-Majer" ...Milo's lillesøster... så hvis du er den jeg tror du
er, så ved du hvem jeg er også...*S*...

VH...

Majer