Ændring af COM port nummer
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-01-02 16:28

Jeg har en enhed tilsluttet til Com2, og skod programmet man skal bruge til
enheden, Virker kun inden for com 1&2. Af en eller anden grund. har Windows
kaldt COM2 for COM 4.

COM2 og Com3 bruges altså af andre enheder.

Men spørgsmålet er hvad?

Jeg har kigget i enhedshåndtering. Og kan ikke lige finde noget der bruger
com2 og 3.

Jeg kan godt gå ind og ændre portnummer for "com4" som altså er
Serialporten#2. Men ikke til com2 og 3. Da der står de er ibrug.

Jeg kører Windows XP

jeg har følgende enheder:

IRQ 0 Systemtimer OK
IRQ 1 Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard OK
IRQ 3 Kommunikationsport (COM4) OK
IRQ 4 Kommunikationsport (COM1) OK
IRQ 6 Standarddiskettecontroller OK
IRQ 7 VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller OK
IRQ 7 VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller OK
IRQ 7 Creative SB Audigy OK
IRQ 8 System CMOS/realtidsur OK
IRQ 9 Microsoft ACPI-kompatibelt system OK
IRQ 10 Radeon DDR (Uriel 1.2.7 (6006)) OK
IRQ 10 OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller OK
IRQ 10 Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC OK
IRQ 11 HPT370 UDMA/ATA100 RAID-controller OK
IRQ 12 Logitech-compatible Mouse PS/2 OK
IRQ 13 Numerisk dataprocessor OK
IRQ 14 Primær IDE-kanal OK
IRQ 15 Sekundær IDE-kanal OK

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-01-02 01:11

I din BIOS setup lav det om så den har den rette adresse.