EFTERLYSNING: Javascript til aktivering af~
Fra : Jan - 8sen - Ottesen

Dato : 07-01-02 13:20

Hej!

Findes der et godt javascript eller lign., som kan aktivere søgemuligheden i
IE Explorer.

Altså samme funktion som genvejs tasterne: +Ctrl +B i IE Explorer.

/8sen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-02 16:20

Jan - 8sen - Ottesen wrote in

> Hej!
>
> Findes der et godt javascript eller lign., som kan aktivere
> søgemuligheden i IE Explorer.
>
> Altså samme funktion som genvejs tasterne: +Ctrl +B i IE Explorer.

msdn.microsoft.com er din ven :)

Prøv at kigge på

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dyncontent/finding_text.asp

.... er det sådan noget du søger ?

Jeg tror ikke, at du kan få boksen til at poppe op, men her er i hvert fald
et eksempel på, hvordan funktionaliteten kodes.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-02 16:24

Jesper Stocholm wrote in

> [...]
>
> Jeg tror ikke, at du kan få boksen til at poppe op, men her er i hvert
> fald et eksempel på, hvordan funktionaliteten kodes.

du bør måske også kigge på

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/editing/editing_entry.asp?frame=true

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-02 16:26

Jesper Stocholm wrote in

> du bør måske også kigge på
>
> http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/editing/editing_entry.asp?frame=true

sorry ... det var

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnmshtml/html/createwp.asp

:)

Fra : Jan - 8sen - Ottesen

Dato : 08-01-02 23:44

Hej Jesper.

Tak for indsatsen, men jeg fandt desværre ikke lige det, som jeg søgte.

Det jeg efterlyser er et lille script, som kan aktivere den lille
"søge-alert", som du får med genvejs tasterne Ctrl + B i MS Internet
Explorer.

--
mvh Jan

Jesper Stocholm <spam200112@stocholm.dk> skrev i en

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-01-02 12:22

Jan - 8sen - Ottesen wrote in

> [...]
>
> Det jeg efterlyser er et lille script, som kan aktivere den lille
> "søge-alert", som du får med genvejs tasterne Ctrl + B i MS Internet

men hvad vil du bruge den til ? Hvis det er til at søge i en side, så kan
du i stedet lave en lille form, hvor når man trykker på knappen, så
aktiveres nogle af de scripts jeg henviste til.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt

Fra : Poul Kjeldgaard

Dato : 08-01-02 23:43

Her er et script fra Dynamic Drive (Mike Hall):

Poul Kjeldgaard

<script language="JavaScript">

/*
Find In Page Script-
By Mike Hall (MHall75819@aol.com)
Permission granted to Dynamicdrive.com to feature script in archive
For full source code, visit http://dynamicdrive.com
*/

var NS4 = (document.layers); // Which browser?
var IE4 = (document.all);

var win = window; // window to search.
var n = 0;

function findInPage(str) {

var txt, i, found;

if (str == "")
return false;

// Find next occurance of the given string on the page, wrap around to the
// start of the page if necessary.

if (NS4) {

// Look for match starting at the current point. If not found, rewind
// back to the first match.

if (!win.find(str))
while(win.find(str, false, true))
n++;
else
n++;

// If not found in either direction, give message.

if (n == 0)
alert("Not found.");
}

if (IE4) {
txt = win.document.body.createTextRange();

// Find the nth match from the top of the page.

for (i = 0; i <= n && (found = txt.findText(str)) != false; i++) {
txt.moveStart("character", 1);
txt.moveEnd("textedit");
}

// If found, mark it and scroll it into view.

if (found) {
txt.moveStart("character", -1);
txt.findText(str);
txt.select();
txt.scrollIntoView();
n++;
}

// Otherwise, start over at the top of the page and find first match.

else {
if (n > 0) {
n = 0;
findInPage(str);
}

// Not found anywhere, give message.

else
alert("Not found.");
}
}

return false;
}

</script>

<form name="search" onSubmit="return findInPage(this.string.value);">
0;"></font>
<input type="submit" value="Find">
</form>