Nybegynder: Fadeeffekt forsvinder
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 06-01-02 22:25

Hej NG!

Jeg har et projekt hvor jeg skal lave en flash hjemmeside.

Som intro har jeg nogle forskellige tekster, der flyver ind i billedet, mens
de fader ind. Det virker også, hvis jeg bare trykker ENTER og det ser fint
ud...

Men hvis jeg trykker PUBLISH er historien en anden. Det ligner fuldstændigt
det samme, bortset fra at fade-effekten er væk???

Er der nogen der måske har et lille trick, ville jeg blive meget glad!

/Lasse

--
_/) Lasse Rønlev (\_
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`

Fra : Peo

Dato : 06-01-02 23:41

Lidt flere detaljer...?
Prøv at uploade noget så vi kan kigge på det. Upload også gerne *.fla -filen så vi kan kigge i den.
Vedhæft IKKE noget i nyhedsgruppen.

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 06-01-02 22:56

Den ligger på www.rise.dk/lasse

Uploader fla-filen til dette link: www.rise.dk/lasse/hmi.fla

--
_/) Lasse Rønlev (\_
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`

Fra : Peo

Dato : 07-01-02 05:39

Grunden til at dine tekster ikke fader er fordi du gør brug af en såkald system-font.
De tre øverste fonte du kan vælge i din liste over fonte "_sans", "_serif" og "_typewriter" er disse specielle fonte.
Det er fonte man bruger, når man ikke ønsker at embedde fonten (det forøger filstr. en smule, teksten bliver anti aliased osv.). På
den maskine hvor flashfilmen vises vælger flash en af de såkaldte systemfonte til at rendere din tekst med alt efter hvilken en af
de tre du har valgt; _sans = systemfont uden fødder, _serif = sytemfont med fødder, _typewriter = skrivemaskine-font (ens bredde på
alle tegn). Flash's valg at skrifttype afhænger altså af hvilke fonte der er sytemfonte på den enkelte maskine.

Nå, men for at gøre en lang historie kort, så er der altså nogle ting man ikke kan gøre med systemfonte. Bla. kan man ikke lave
effekter med dem (alpha, tint osv.) - Og det er netop hvad du forsøger. Man kan iøvrigt heller ikke afmaske systemfonte.

Løsning:
Vælg en IKKE systemfont, og embed den!

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 07-01-02 11:25

Hej Peo!

Jeg siger 1000-tak for den meget kvalificerede hjælp!
Det virker nu!

/Lasse

--
_/) Lasse Rønlev (\_