Spm om Samba / password og SWAT ....????
Fra : ___ Mikael Kristense~

Dato : 06-01-02 08:46

Hej!

Jeg har kigget på Samba - men kunne ikke få det rigtigt til at fungere...
Jeg satte en Win98-klient op mod en Linux med Samba...

1)
Jeg fulgte beskrivelserne i Sslug's bøger, men den ville ikke acceptere
password!
På Win98 kunne jeg sagtens browse og se Linux-boksen! men den ville som sagt
ikke acceptere password!
Forslag til, hvad der kan være galt ?

2)
Jeg ville dernæst prøve at installere SWAT, men jeg kunne ikke se at den
hørte med i den pakke som følger med RH 7,2.
Hvis den burde følge med: Hvor er den så`Hvordan installerer man programmet
SWAT?

Mikael Kristensen

Fra : claus larsen

Dato : 06-01-02 21:31

___ Mikael Kristensen wrote:

> Hej!
>
> Jeg har kigget på Samba - men kunne ikke få det rigtigt til at fungere...
> Jeg satte en Win98-klient op mod en Linux med Samba...

jeg har netop selv sat tilsvarende op ( igår) og fandt dette i Suse
hjælpecenter:
Samba doesent work with windovs 98

Cause:
windovs98 uses only encoded passwords.

Solition:

Use regedit to enter the following new values into the registry:

Enter a new DWORD " Enable Plain TextPassword" at

(HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\D\VNETUP) and
set this value to 1.

Hjælpecentret fra suse lader sig ikke kopiere så jeg har skrevet det
manuelt.

Kik evt på www.Suse.de de har en del om emnet i deres database.

Hilsen Claus Larsen

Fra : ___ Mikael Kristense~

Dato : 07-01-02 06:58

Hej!

Jeg bruger RH 7.2 !

Jeg har ændet i reg.databasen, som beskrevet i SSLUG's bøger!

Hvordan får jeg fat i SWAT ?

Med venlig hilsen
Mikael Kristensen

claus larsen <dsl6256@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C38B407.1010408@vip.cybercity.dk...

Fra : claus larsen

Dato : 07-01-02 13:44

___ Mikael Kristensen wrote:

> Hej!
>
> Jeg bruger RH 7.2 !
>
> Jeg har ændet i reg.databasen, som beskrevet i SSLUG's bøger!
>
> Hvordan får jeg fat i SWAT ?

Jeg er selv ny i linux og kender intet til Red hat. I min Suse 7.3 er
der forskellige muligheder i manualen:

/ect/inetd.conf og /ect/services.

Det kan du jo prøve fra rodkonsoldet. Måske en af de garvede redhat-folk
kan kommentere?

Hilsen Claus.

Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 07-01-02 23:46

> [...]
>
> Enter a new DWORD " Enable Plain TextPassword" at
>
> (HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\D\VNETUP) and

Man kunne også sætte samba op til at køre med krypterede passwords !
Der står lidt om det på samba's hjemmeside under dokumentation.
http://de.samba.org/samba/ftp/docs/htmldocs/ENCRYPTION.html

/Karsten

Fra : Tommy Rump Andersen

Dato : 10-01-02 02:27

Jeg har nu min samba til at køre fint op mod en win98 klient et udsnit af
min global section :

workgroup = din workgroup
netbios name = servernavnet
security = user