aflevering efter samkvem ?
Fra : jan og susanne

Dato : 06-01-02 19:55

Hej, er der nogen der kender reglerne med hensyn til om man kan nægte at
aflevere sine børn som man har samkvemsret med, til andre end den forælder
der har forældremyndigheden, uden forudgående aftale.

Venlig Hilsen
Jan

Fra : Milea

Dato : 07-01-02 17:26

Nææ...men er det ikke i sig selv en 'regel', at man indbyrdes laver
afleveringsaftaler?!
Jeg og min ex har fælles forældremyndighed, og vi aflevere aldrig børnene
til andre, medmindre der er lavet en forhåndsaftale.
I vores tilfælde kan det være, når faderne skal have dem på weekend, og han
ikke kan nå at hente børn i institution inden lukketid. Han finder en til at
hente, dog meddeler han mig dette, hvem der henter, så jeg kan give besked
vidre til institution. Vi har nemlig en regel...vores børn afleveres ikke
til andre/hentes af andre, uden forudgående aftale. *S*

Min nuv. mand og hans ex kører med samme princip, og hun er den der har
forældremyndigheden. Bliver han forhindret i at aflevere/hente, kontakter
han hende, så hun ved hvem der henter/aflevere.

Disse problemer opstår sikkert også kun, hvis man ikke er på talefod med sin
ex. Hvis man i fællesskab 'løser' problemer på forhånd, som _kan_ dukke op,
så bliver det ikke et problem *S*

Men ellers så kan man jo få skrevet div. aftaler ned, og gå via statsamt, så
vil det blive en 'fastsat' regel.

Jeg personligt ville nægte at aflevere mine børn til andre, uden forudgående
aftale.

Mvh.
Milea

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 08-01-02 11:07

jan og susanne wrote:

> Hej, er der nogen der kender reglerne med hensyn til om man kan nægte at
> aflevere sine børn som man har samkvemsret med, til andre end den forælder
> der har forældremyndigheden, uden forudgående aftale.

Jeg kender ikke reglerne, men jeg kan ikke forestille mig, at man har
pligt til at aflevere til nogen som helst andre end den forælder der har
samkvemsretten eller denne repræsentant. Og hvis man ikke på forhånd
kender denne repræsentant kan man jo ikke gøre så meget.

Det lyder som om du står med et konkret problem, og det ville være
nemmere at give dig et råd, hvis du fortalte lidt mere.

Venlig Hilsen
Kristian

--
Kristian Damm Jensen | Feed the hungry. Go to
kristian-damm.jensen@cgey.dk | http://www.thehungersite.com