Kan ikke få noget lyd
Fra : Torben O.

Dato : 06-01-02 19:47

Jeg har lige installeret mit Creative Live! 5.1 - problemet er så bare at
jeg ikke kan få det til at virke, da jeg allerede har onboard lyd. Hvordan
får jeg mit onboard lyd til at forsvinde, så lyden kører ud af mit
Crative-kort?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 20:15

"Torben O." <TorbenGreveOtzen@ofir.Dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ikke kan få det til at virke, da jeg allerede har onboard lyd. Hvordan
> får jeg mit onboard lyd til at forsvinde, så lyden kører ud af mit

For ikke at spilde IRQ og konflikter. Skal du deaktivere onbord lydkortet i
enhedshåntering..

Men du kan da også køre med begge dele..

I Windows XP, kan man gøre følende:

start => kontrol panel => Lyd, tale og lydenheder => Lyd og lydenheder => og
her kan du så indstille, hvilket lydkort der skal afspille, optage med
videre..

Fra : Peter Jespersen

Dato : 06-01-02 21:59

On Sun, 6 Jan 2002 19:47:11 +0100, Torben O. wrote:

> [...]
>jeg ikke kan få det til at virke, da jeg allerede har onboard lyd. Hvordan
>får jeg mit onboard lyd til at forsvinde, så lyden kører ud af mit

Har du disablet det i BIOS (skal gerne gøres to steder).

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I shall return! - (D. McArthur)