Meget skummelt netværks problem..!
Fra : Frank NIelsen

Dato : 06-01-02 19:31

Jeg har fået et meget mærkeligt problem med mit netværk, mit netværker kører
"fint" på den måde man kan se hinanden og jeg kan også overfører data osv
men når jeg skal spille et spil over netværket ,så begynder den at kører
over internettet og den kan KUN kører spil over internette ,jeg kan ikke
spille på netværket hvis jeg piller mit adsl modem fra.. .jeg har en Tdc
bredbånd forbindelse som jeg fordeler ud på de to pc'er via en mini switch,
please er der nogle der kan hjælpe mig med dette noget bizzare problem...??

Mvh Frank

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-01-02 21:07

Frank NIelsen wrote:

>jeg har en Tdc
>bredbånd forbindelse som jeg fordeler ud på de to pc'er via en mini switch,

Jeg tror dit problem ligger her.

De IP-adresser du har fået tildelt af TDC ligger ikke i samme subnet,
derfor skal trafik imellem de to maskiner "ud at vende" på nettet.

Hvis dit spil kan sættes op til det, kan du prøve at køre det over
IPX-protokollen eller NetBEUI.

>please er der nogle der kan hjælpe mig med dette noget bizzare problem...??

Jeg har da prøvet...

--
<vittig bemærkning>

Fra : Frank Nielsen

Dato : 08-01-02 00:15

Hej

Det kan nok lade sig gøre , men problemet er at der er ikke mange nyere spil
som kan kører over ipx, ellers tak for hjælpen , det eneste der kan
hjælpe mig er nok at få to faste ip'er, men det kan sikkert ikke lade sig
gøre uden en stor pose penge..

Mvh Frank