Brother 820 printer
Fra : Kristian Poulsen

Dato : 06-01-02 17:33

Hej

Jeg har en Brother 820 printer som er gået død.
Dvs efter jeg har skiftet toner på den, melder den fejl, den blinker i alarm
hvilket betyder LASER BD MALFUNCTION, og så skal jeg selvfølgelig tilkalde
service.

Jeg har naturligvis prøvet at tænde og slukke printeren, og ladet den køle
af, så kom der kun 3 sider ud, og så stoppede den igen.

Er det toneren der er noget galt med, eller er printeren kaput?
(Jeg har ikke en ekstra toner)
/Kristian

Fra : D9N

Dato : 06-01-02 17:44

"Kristian Poulsen" <sq01@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alarm
> hvilket betyder LASER BD MALFUNCTION, og så skal jeg selvfølgelig tilkalde

hejsa
det lyder som om det kan være toneren, men det kan også være toner der er
løbet ud i kontaktpunkterne...
eller laser enheden der er beskidt eller defekt.

--
vh
D9N

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 06-01-02 18:10

Hej

"D9N" <trans@it.dk> wrote in message news:a19uri$31ev$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> løbet ud i kontaktpunkterne...
> eller laser enheden der er beskidt eller defekt.

Ved du om det er noget der kan betale sig at reparere på?
Jeg prøvede med den gamle toner og der var det samme resultat.

Hvis det er toneren der har gjort det, så er det vel brother selv der skal
rense skidtet ?

/Kristian

Fra : D9N

Dato : 06-01-02 18:41

> Ved du om det er noget der kan betale sig at reparere på?
> Jeg prøvede med den gamle toner og der var det samme resultat.

jeg tager 175.- for en rensning + moms
men du kan kigge på www.d9n.dk

> Hvis det er toneren der har gjort det, så er det vel brother selv der skal
> rense skidtet ?
nej det skal du selv... med mindre du vil køre en retsag som du formentlig
taber...

--
vh
D9N

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 07-01-02 18:52

En printer skal åbenbart trues med at skulel til rep, så virker de
igen.......

Fra : D9N

Dato : 07-01-02 19:04

> En printer skal åbenbart trues med at skulel til rep, så virker de
> igen.......
hov hov... jeg ville bare være sød ved den....

--
vh
D9N

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 07-01-02 19:15

Nu hvor jeg har fat i en printer ekspert, så synes jeg at printet er lidt
for mørkt, som om der bliver printet ud i en meget lys gråtone. Samtidig er
der et par hvide striber langs hele papiret. De var der også før jeg
skiftede toneren.
Vil "fejlen" forsvinde ved at skifte hele tromlen, eller skal den til rens?

/Kristian

Fra : D9N

Dato : 07-01-02 20:04

> Nu hvor jeg har fat i en printer ekspert, så synes jeg at printet er lidt
> for mørkt, som om der bliver printet ud i en meget lys gråtone.

du kan prøve at skrive lysere ud... men jeg er ikke sikker på det
hjælper...det kan også være støv på laser/led enhed

> [...]
> skiftede toneren.
> Vil "fejlen" forsvinde ved at skifte hele tromlen, eller skal den til

det lyder som støv på laser eller klumper på tromlen det kan forsigtigt
renses af med blødt papir...

vh
D9N

Fra : Kristian Poulsen

Dato : 07-01-02 21:04

"D9N" <trans@it.dk> wrote in message news:a1crec$1ncu$1@news.cybercity.dk...

> du kan prøve at skrive lysere ud... men jeg er ikke sikker på det
> hjælper...det kan også være støv på laser/led enhed

Hvor sidder den laser/led enhed, da ikke på tromlen vel? Ellers skal jeg til
at skille printeren af, og det har jeg ikke lyst til. For ellers kan det
pludseligt blive en dyr fornøjelse.
Arbejder godt nok med EBD til dagligt, men jeg vil helst ikke rode med noget
hvor jeg ikke har en ordentlig dokumentation.

> det lyder som støv på laser eller klumper på tromlen det kan forsigtigt
> renses af med blødt papir...

Hvis jeg ser godt efter på tromle rullen, så kan jeg se et par mærker, det
er vel dem der laver stregerne på papiret. Godt der kun er ca 1000 sider
tilbage i tromlens liv.

Bløt papir = linse papir til kameraet??

Vhn
Kristian

Fra : D9N

Dato : 07-01-02 21:43

> "D9N" <trans@it.dk> wrote in message
>
> Hvor sidder den laser/led enhed, da ikke på tromlen vel?

nej den sidder på printeren... men er du ikke sikker så lad den være...

> Hvis jeg ser godt efter på tromle rullen, så kan jeg se et par mærker, det
> er vel dem der laver stregerne på papiret. Godt der kun er ca 1000 sider
> tilbage i tromlens liv.

så bør du nok udskifte den

> Bløt papir = linse papir til kameraet??

ja eller køkkenrulle...