Linux netværk
Fra : Try_to_help

Dato : 06-01-02 17:15

Jeg vil gerne vide helt præcist hvordan jeg får netværket til at virke,
det skal virke sammen med to windows me maskiner, den ene er dns-server,
og er instillet til deling af internet, jeg har fået linux-maskinen på
nettet, og jeg kan pinge, men kun når jeg skriver ip, ikke navnet på
dem.
Det jeg gerne vil opnå er at sætte den op så windows maskinerne kan
hente fra linux maskine, og modsat.
Jeg er rimelig ny til linux, men jeg mener er det ikke noget med at man
skal sætte en ftp-server op på linux maskinen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-01-02 22:48

On Sun, 06 Jan 2002 17:14:48 +0100, Try_to_help wrote:

> jeg har fået linux-maskinen på
> nettet, og jeg kan pinge, men kun når jeg skriver ip, ikke navnet på
> dem.

Hvilken distribution kører du? Om ikke andet tilføj nameserver <ip> i
/etc/resolv.conf

> Det jeg gerne vil opnå er at sætte den op så windows maskinerne kan
> hente fra linux maskine, og modsat.

Du tænker på at installere samba?

/Bo