USB for lidt strøm? Scanning bevirker cras~
Fra : TJ

Dato : 06-01-02 16:55

Hej NG,

Jeg har lidt problemer med en Umax 2100U scanner og W2K.

Nå jeg forsøger at scanne, crasher maskinen, ikke med bluescreen, men
fuldstændigt som om, at strømmen bliver fjernet.
Maskinen booter derefter og funktionerer som den skal, og crasher ellers
ikke. Det er ikke periodisk fejl, men meget mystisk er, at copy funktionen
virker???? DVS jeg kan ikke scanne til en fil, men kan udemærket scanne til
printeren ???

Setup:
235 watt ukendt strømforsyning
Asus P2B med PII450
W2K med SP2
1 IBM IDE disk 7200 RPM
USB Lasat speed II modem
og den famøse Umax 2100U scanner, USB med med ekstern strømforsyning.

beklager den lange smøre, men er der nogen der har et bud på dette? jeg er
lidt på bar bund efterhånden.
mvh Thomas

PS: Mine egne bud har været:
for lidt strøm? jeg har forsøgt med en kraftigere strømforsyning
for lidt strøm på USB? scanneren har ekstern forsyning, men kan det stadigt
være problemet?????
program version? prøvet med forskellige versioner af Vista scan som umax
kalder deres.
konflikt? jeg har i desperation formateret hele dynen, og som det eneste
installeret scanneren.

alt sammen uden held, så please giv et bud

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 06-01-02 18:30

"TJ" <diverse_tj@hotmail.com> skrev i

> [...]
til
> printeren ???

> alt sammen uden held, så please giv et bud

Mit bud: Driveren, der styrer frontpanelknappen er ikke Win2K kompatibel.

Prøv at gå ind i dit grafikprogram, og scan derinde fra. Fx i Paint Shop
Pro, hvor du skal vælge menupunktet "Aquire".

mvh
Peter

Fra : TJ

Dato : 06-01-02 21:13

> Mit bud: Driveren, der styrer frontpanelknappen er ikke Win2K kompatibel.
>
> Prøv at gå ind i dit grafikprogram, og scan derinde fra. Fx i Paint Shop
> Pro, hvor du skal vælge menupunktet "Aquire".
Hej Peter,
Godt bud men desværre ingen held. Nøjagtigt samme problem.
Crasher ca. 2-3 sek. inde i opvarmningen?
ellers tak
mvh Thomas

Fra : Titan Kræmmer Møller

Dato : 06-01-02 21:33

Så er det nok dit bundkort der ikke kan trække den.
Har selv samme problem med Eicon ADSL Modem'et...

Fra : Kim Eichen

Dato : 06-01-02 22:32

"Titan Kræmmer Møller" <dsl62579@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Så er det nok dit bundkort der ikke kan trække den.
> Har selv samme problem med Eicon ADSL Modem'et...

Kan problemet mon så ikke løses med en usb hub med egen strømforsyning?

Mvh Kim Eichen

Fra : Titan Kræmmer Møller

Dato : 07-01-02 00:12

> Kan problemet mon så ikke løses med en usb hub med egen strømforsyning?

Jo, det lyder faktisk realistisk... En hub med egen strømforsyning
selvfølgelig :)

Fra : TJ

Dato : 07-01-02 18:59

> Kan problemet mon så ikke løses med en usb hub med egen strømforsyning?
> Mvh Kim Eichen

Aha oplevelser kan man ikke få nok, der findes der en usb hub med ekstern
strømforsyning. Det er jeg overbevist om, løser problemet - det tyder så
meget på et strømproblem.
takker til alle, specielt Titan og Kim,
mvh Thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-01-02 06:40

On Sun, 6 Jan 2002 16:55:00 +0100, "TJ" <diverse_tj@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>1 IBM IDE disk 7200 RPM
>USB Lasat speed II modem
>og den famøse Umax 2100U scanner, USB med med ekstern strømforsyning.

Jeg har samme bundkort og bruger også Win2000.
Det virker fint med en Canon USB scanner, som også har egen
strømforsyning, så mon ikke det er driveren til din scanner der er
problemet?

Kurt Brixen

Fra : TJ

Dato : 07-01-02 18:59

> Det virker fint med en Canon USB scanner, som også har egen
> strømforsyning, så mon ikke det er driveren til din scanner der er
Kunne også være en løsning, har dog forsøgt med mange forskellige som alle
skulle være W2K¨
takker
mvh Thomas