Problem ved skift fra MySQL til MS SQL
Fra : Mikael Hilligsøe

Dato : 06-01-02 14:34

Jeg har lavet et lille system, der kører fint på en MySQL-database, men når
jeg prøver at bruge en MS SQL-database får jeg nogle fejl.

Hvordan får man f.eks. MS SQL til at sortere tekst-felter? Order by - giver
en fejlmeddelse. Er der en anden SQL-syntakt for MSSQL, og hvor finder jeg
noget dokumentation til denne SQL.

Med venlig hilsen
Mikael Hilligsøe

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-01-02 19:41

"Mikael Hilligsøe" <mikael@hillig.dk> wrote in message
> [...]
giver
> en fejlmeddelse. Er der en anden SQL-syntakt for MSSQL, og hvor finder jeg

Nu siger du tekst felter....
Bruger varchar eller text? som data type

Vedr dokumentation har du selv en udviklerversion eller er det kun hos din
udbyder?
I det første tilfælde har du sikkert installeret den udmærkede manual "Books
Online" kaldet BOL i daglig tale
Ellers er der jo msdn - evt msdn.microsoft.com - søg efter T-SQL til en
start

mvh/Peter Lykkegaard