Har kommunen rådgivningsansvar i børnepasn~
Fra : Anders Fehrmann

Dato : 06-01-02 11:52

En medarbejder på kommunen har skruet min orlov sammen således at der efter
8 ugers orlov indlægges en ferie. Herved mister jeg retten til resten af de
26 uger som jeg har ret til, og må nu nøjes med de 5 uger som man kan
overflytte fra den retsbaserede orlov til den aftalebaserede orlov.

Jeg var ikke opmærksom på reglerne, men regnede med at kommunens
medarbejdere som sidder med orlovssager hver dag havde styr på det. Det var
arbejdsformidlingen som gjorde kommunen opmærksom på at afbrudt retsbasseret
orlov, medfører tab af de resterende uger op til 26, minus de 5 som man godt
kan overføre.

Nu siger kommunen at der ikke er mere at gøre ved den sag, og de beklager
fejlen, jeg har altså mistet i alt 13 ugers orlov og ender nu med at skulle
på arbejde før jeg havde regnet med det.

Er der nogen der ved om kommunen har et rådgivningsansvar ?

Fra : Carsten Agger

Dato : 06-01-02 12:28

Anders Fehrmann skrev i meddelelsen ...

> [...]
>på arbejde før jeg havde regnet med det.
>
>Er der nogen der ved om kommunen har et rådgivningsansvar ?

Hvis de "beklager fejlen", altså deres fejl, som lige førte til, at du
mistede
13 ugers orlov, ville jeg i al fald nok mene, at de burde have et
erstatningsansvar ...

med venlig hilsen
Carsten Agger