Glemte ZoneAlarm noget?
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 11:18

Jeg har ADSL og bruger ZoneAlarm 2.6 freeware udgaven.

Jeg er for tiden på udkik efter et nyt grafikkort og har fået anbefalet at
kikke på www.nvidia.com
for en oversigt over deres GeForce kort.
Der kan man se specifikationer, og som noget specielt kan sitet gå ind og
analysere ens nuværende grafikkort og system, og sammenligne det med deres
kort, og så kan man se hvad ydelse, man evt køber.

Jeg prøvede og skærmen blinkede lige et par gange og resultatet blev vist:
Processor, clockfrekvens, Ram og Grafikkort blev oplyst.
Jeg ved godt at oplysningerne ligger i systemet og blot kan hentes fra
systemet, men grafikkortet blinkede da et par gange.

Men hvorfor reagerede ZoneAlarm slet ikke ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-01-02 11:23

Michael Lund Sørensen wrote:

> Jeg er for tiden på udkik efter et nyt grafikkort og har fået anbefalet at
> kikke på www.nvidia.com

Har du et mere præsist link?

Så vi kan kikke på det :)

> Men hvorfor reagerede ZoneAlarm slet ikke ?

Hvordan skulle den reagere?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 11:44

> Har du et mere præsist link?
>
> Så vi kan kikke på det :)

Vælg et grafikkort og så kommer "Analyze my PC" knappen
fx.
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce3

> Hvordan skulle den reagere?

Burde den ikke spærrer for adgang til min PC ?

Hvis en website kan gå ind og måle på mit system, hvad kan der så ikke ske ?
OK Jeg kan slå Java fra.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-01-02 11:50

Michael Lund Sørensen wrote:

> Vælg et grafikkort og så kommer "Analyze my PC" knappen
> fx.
> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=geforce3

Under dette link, står der "what is this":

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=analyzer

In order to provide accurate performance estimations, a plug-in is
required to collect details about your computer. All of the information
collected is related to your hardware configuration and no personal or
otherwise identifying information is collected.

Og rigtigt nok kommer der en "security warning" der pænt spørger om den
må installere madonion.com measurement service client"

Hvis du svarer ja, bliver den installeret, hvorfor skal en firewall
forhindre dig i dette?

> Burde den ikke spærrer for adgang til min PC ?

Hvis du svare Ja til at installere et stykke software, nej.

> Hvis en website kan gå ind og måle på mit system, hvad kan der så ikke ske ?
> OK Jeg kan slå Java fra.

Så rammer du forkert, i stedet bør du slå følgende fra, for dette site:

The Performance Analyzer uses Javascript and ActiveX-controls

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 12:02

> [...]
> må installere madonion.com measurement service client"
>
> Hvis du svarer ja, bliver den installeret, hvorfor skal en firewall

Jeg blev IKKE spurgt ! Det er det jeg mener er problemet!

> Hvis du svare Ja til at installere et stykke software, nej.
Jeg svarede ikke Ja - og ej heller nej - jeg blev ikke spurgt!

> Så rammer du forkert, i stedet bør du slå følgende fra, for dette site:
>
> The Performance Analyzer uses Javascript and ActiveX-controls

OK De er heller ikke slået fra.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-01-02 12:05

> Jeg blev IKKE spurgt ! Det er det jeg mener er problemet!

Så er din browser sat op til at stole på software der har fået en
digital signatur af en den stoler på, i dette tilfælde verisign.

Nu er det så interessant at vide hvilken browser du kører og hvilken
version, før vi kan hjælpe dig videre..

> Jeg svarede ikke Ja - og ej heller nej - jeg blev ikke spurgt!

Problemet ligger i din browser.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 12:11

> Så er din browser sat op til at stole på software der har fået en
> digital signatur af en den stoler på, i dette tilfælde verisign.

OK det kan være at jeg tidligere (det var første gang jeg var hos nVidia i
går) har sagt ja til Verisign. Jeg blev ikke spurgt i går.

> Nu er det så interessant at vide hvilken browser du kører og hvilken
> version, før vi kan hjælpe dig videre..

IE 5.5

> Problemet ligger i din browser.

Eller i at jeg tidligere har sagt Ja, men jeg troede alligevel at ZA ville
spørge mig før installation af "madonion.com measurement service client".
Men det skete ikke.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-01-02 12:16

Michael Lund Sørensen wrote:

> OK det kan være at jeg tidligere (det var første gang jeg var hos nVidia i
> går) har sagt ja til Verisign. Jeg blev ikke spurgt i går.

Jeg tror blot at din browser vil downloade alle programmer sålænge det
er signeret med et certifikat din browser stoler på, fx verisign.

> IE 5.5

Den kører jeg ikke, men her er min opsætning:

(menu) tools-> (menu) internet options -> (faneblad) security -> (knap)
custom level:

ActiveX controls and plugins:
Download signed ActiveX controls

denne er sat til "prompt".

Ligeledes med alle de andre.

Hvis du vil være helt sikker, så sæt det til "disable", og hvis du vil
være helt helt sikker, så brug en anden browser :)

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 12:25

> [...]
>
> Hvis du vil være helt sikker, så sæt det til "disable", og hvis du vil
> være helt helt sikker, så brug en anden browser :)

Takker for hjælpen.

Jeg var tidligere stor Netscape tilhænger (ja jeg har sågar betalt for en!),
men v 6.0 synes jeg er for besværlig. Opra er prøvet, men den brød jeg mig
heller ikke om.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-01-02 12:01

Hej
"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Burde den ikke spærrer for adgang til min PC ?
>
> Hvis en website kan gå ind og måle på mit system, hvad kan der så ikke ske

Nu sagde du jo selv jatak til at installere det plug-in der gør det muligt
for din browser at lave testen / overføre resultatet til hjemmesiden.
Browseren har du jo allerede givet adgang gennem ZA.

--
Mvh.
Kent Nielsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 12:06

> [...]
> for din browser at lave testen / overføre resultatet til hjemmesiden.
> Browseren har du jo allerede givet adgang gennem ZA.

Ligger tilladelsen så i at jeg trykker på knappen ? Jeg havde forventet at
ZoneAlarm efterfølgende ville gå ind og spærre/spørge. Og Ja, min browser
har altid adgang gennem Zone Alarm.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-01-02 12:45

> [...]
> ZoneAlarm efterfølgende ville gå ind og spærre/spørge. Og Ja, min browser

Du siger jatak til at "udvide" din IE, dvs, det er browseren der udfører
arbejdet med at undersøge din pc.
Zone Alarm ser kun aktivitet fra din browser, og det skal den ikke gøre
noget ved.

Hvis ikke du får en advarsel om du vil installere et plug-in, første gang du
klikker på knappen, er enten dine IE sikkerhedsregler for slappe, eller også
har du installeret plug-in´et i forvejen.

--
Mvh.
Kent Nielsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 13:46

> [...]
også
> har du installeret plug-in´et i forvejen.

Takker, ja det må være noget med at jeg tidligere har sagt ja til at
acceptere plough in fra Madonion (dem der laver testen og sammenligningen).
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-02 15:15

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> wrote:

>Takker, ja det må være noget med at jeg tidligere har sagt ja til at
>acceptere plough in fra Madonion (dem der laver testen og sammenligningen).

Jeg spekulerer lidt på, om du ved en tidligere lejlighed kan have fået
det omtalte plugin installeret sammen med andre programmer fra
MadOnion.

Har du f.eks. 3DMark2001 installeret?

(Jeg aner ikke, om der findes sådan et plugin i 3DMark2001.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 17:00

> [...]
>

> --
> Allan Olesen, Lunderskov.
> Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Nej Jeg har ikke noget fra Madonion installeret.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-02 22:38

On Sun, 6 Jan 2002 13:46:16 +0100,
Michael Lund Sørensen <milux@SLETDETTEimage.dk> wrote:

> Takker, ja det må være noget med at jeg tidligere har sagt ja til at
> acceptere plough in fra Madonion (dem der laver testen og sammenligningen).

Hvis du anmoder ZoneAlarm om at stoppe udgående trafik til
port 80, så har du ikke længere disse problemer.

Der er dog den side-effekt at du ikke kan se websider.

Hvis du vil have noget mere sikker skal du have en proxy
server der analyserer indholdet af det du downloader fra
web'en, og skrotter eksempelvis Active-X, JavaScript, og
muligvis også Java.