/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Det går for laaaaangsomt!!!!
Fra : Christoffersen


Dato : 06-01-02 10:32

Davs!

Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har en
1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)

Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det optimale???

Håber der er nogen der kan hjælpe mig



 
 
DoGgX (06-01-2002)
Kommentar
Fra : DoGgX


Dato : 06-01-02 10:58

Hvis du kører med Windows ME eller 2000 skal du måske skifte til Windows
XP... Har du prøvet at defragmentere?

--
DoGgX
ICQ: 138083787
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
"Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c381a6b$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Davs!
>
> Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har
en
> 1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
> burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
> kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
>
> Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
optimale???
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig
>
>



Mikkel Gravgaard (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Gravgaard


Dato : 06-01-02 20:38

Sikke noget ævl. XP kan ikke give så meget ekstra ydelse ... opdater drivere
og bios på bundkort og grafikkort.

"DoGgX" <kkk@kkk.fm> wrote in message
news:3c381f96$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis du kører med Windows ME eller 2000 skal du måske skifte til Windows
> XP... Har du prøvet at defragmentere?
>
> --
> DoGgX
> ICQ: 138083787
> ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
> "Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c381a6b$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Davs!
> >
> > Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har
> en
> > 1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
> > burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
> > kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
> >
> > Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
> optimale???
> >
> > Håber der er nogen der kan hjælpe mig
> >
> >
>
>



Seth (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Seth


Dato : 06-01-02 11:47


"Mikkel Gravgaard" <grav@IHATESPAMklokke.dk> wrote in message
news:3c3828fa$0$38001$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sikke noget ævl. XP kan ikke give så meget ekstra ydelse ... opdater
drivere
> og bios på bundkort og grafikkort.


Enig!
Og husk at hente seneste DirectX8.1....
prøv eventuelt at rydde og i din registrerings database..der finder du
sikkert en masse skrammel fra tidligere installationer.

Seth



DoGgX (06-01-2002)
Kommentar
Fra : DoGgX


Dato : 06-01-02 11:50

Tro mig, XP gav min computer meget mere ydelse

--
DoGgX
ICQ: 138083787
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
"Mikkel Gravgaard" <grav@IHATESPAMklokke.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3828fa$0$38001$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sikke noget ævl. XP kan ikke give så meget ekstra ydelse ... opdater
drivere
> og bios på bundkort og grafikkort.
>
> "DoGgX" <kkk@kkk.fm> wrote in message
> news:3c381f96$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis du kører med Windows ME eller 2000 skal du måske skifte til Windows
> > XP... Har du prøvet at defragmentere?
> >
> > --
> > DoGgX
> > ICQ: 138083787
> > ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
> > "Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3c381a6b$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Davs!
> > >
> > > Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg
har
> > en
> > > 1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram.
SERIØST,
> > > burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og
jeg
> > > kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
> > >
> > > Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
> > optimale???
> > >
> > > Håber der er nogen der kan hjælpe mig
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Karsten Feddersen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 06-01-02 14:05

DoGgX wrote:

>Tro mig, XP gav min computer meget mere ydelse
>
Kunne det tænkes at grunden var at du fik ryddet op og fik en 'clean'
maskine.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk



DoGgX (06-01-2002)
Kommentar
Fra : DoGgX


Dato : 06-01-02 14:07

Næ for jeg opdaterede

--
DoGgX
ICQ: 138083787
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:3C384B73.4050607@feddersen.dk...
> DoGgX wrote:
>
> >Tro mig, XP gav min computer meget mere ydelse
> >
> Kunne det tænkes at grunden var at du fik ryddet op og fik en 'clean'
> maskine.
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards
> Karsten Feddersen
>
> http://www.feddersen.dk
>
>



Ultra (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Ultra


Dato : 06-01-02 18:56

> Tro mig, XP gav min computer meget mere ydelse

Også med min!



Tbos (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Tbos


Dato : 07-01-02 16:40



>> Tro mig, XP gav min computer meget mere ydelse
>
>Også med min!
Så kunne man få den tro, at jeres gamle OS'er ikke var særligt optimeret
i forvejen, en 98se er hurtig og mere stabil end ME, jeg kan dog ikke selv
finde ud af om mit næste OS skal være W2000/XP, og om i det hele taget
skal opgraderer da 98se'en ruller rigtigt godt.




DoGgX (07-01-2002)
Kommentar
Fra : DoGgX


Dato : 07-01-02 19:25

Hvorfor beholdt du ikke bare Win 3.1, den var også stabil...?

--
DoGgX
ICQ: 138083787
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
"Tbos" <tbos@post3.dk> skrev i en meddelelse
news:3c39c04a.1121720@news.inet.tele.dk...
>
>
> >> Tro mig, XP gav min computer meget mere ydelse
> >
> >Også med min!
> Så kunne man få den tro, at jeres gamle OS'er ikke var særligt optimeret
> i forvejen, en 98se er hurtig og mere stabil end ME, jeg kan dog ikke selv
> finde ud af om mit næste OS skal være W2000/XP, og om i det hele taget
> skal opgraderer da 98se'en ruller rigtigt godt.
>
>
>



Tbos (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Tbos


Dato : 08-01-02 16:10



>Hvorfor beholdt du ikke bare Win 3.1, den var også stabil...?
Den var for uhandig at arbejde med.



Lasse Bodilsen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Bodilsen


Dato : 08-01-02 05:31

On Mon, 07 Jan 2002 15:40:11 GMT, tbos@post3.dk (Tbos) wrote:

>
>
>>> Tro mig, XP gav min computer meget mere ydelse
>>
>>Også med min!
>Så kunne man få den tro, at jeres gamle OS'er ikke var særligt optimeret
>i forvejen, en 98se er hurtig og mere stabil end ME, jeg kan dog ikke selv
>finde ud af om mit næste OS skal være W2000/XP, og om i det hele taget
>skal opgraderer da 98se'en ruller rigtigt godt.

Jeg kørte selv med Win98se længe. og syntes altid det kørte fint,
indtil jeg skiftede til XP, jeg har ikke i sinde at vende tilbage.
XP er alt for stabilt


Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk
AMItlhon@1300/MatroxG100/256mb/13gig/Os3.9

Tbos (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Tbos


Dato : 08-01-02 16:14

>Jeg kørte selv med Win98se længe. og syntes altid det kørte fint,
Enig.

>indtil jeg skiftede til XP, jeg har ikke i sinde at vende tilbage.
>XP er alt for stabilt
Ok, XP er sikkert perfekt hvis man er heldig at alt ens hardware er
understøttet, men ingen af mine venner har en køreklar XP, alle
mangler en eller anden driver, osv, udover det, er den jo god nok.


Lasse Bodilsen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Bodilsen


Dato : 09-01-02 05:23

On Tue, 08 Jan 2002 15:13:56 GMT, tbos@post3.dk (Tbos) wrote:

>>Jeg kørte selv med Win98se længe. og syntes altid det kørte fint,
>Enig.
>
>>indtil jeg skiftede til XP, jeg har ikke i sinde at vende tilbage.
>>XP er alt for stabilt
>Ok, XP er sikkert perfekt hvis man er heldig at alt ens hardware er
>understøttet, men ingen af mine venner har en køreklar XP, alle
>mangler en eller anden driver, osv, udover det, er den jo god nok.

Hmm, jeg har lige installeret XP på en P2-450mhz AT bundkort med
SiS6326 grafik og et FM801 lydkort. den eneste driver XP ikke selv
fandt var lydkortet. men der virkede Win2000 driveren, så det var ikke
noget problem. Man skal da have noget lettere specielt hardware for at
der ikke findes en driver dertil.
Men ja, har man det 'nødvendige' hardware kører XP ganske
imponerende. (hvis man piller lidt)


Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk
AMItlhon@1300/MatroxG100/256mb/13gig/Os3.9

Kenneth Kristensen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Kristensen


Dato : 09-01-02 18:13

Tbos wrote:

> Ok, XP er sikkert perfekt hvis man er heldig at alt ens hardware er
> understøttet, men ingen af mine venner har en køreklar XP, alle
> mangler en eller anden driver, osv, udover det, er den jo god nok.

Skift til Linux, og "husk at rigtige mænd selv skriver deres device
drivere".
citat Linus Torvals.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Jonny Jensen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Jonny Jensen


Dato : 06-01-02 16:04

> Hvis du kører med Windows ME eller 2000 skal du måske skifte til Windows
> XP.

Øhh... Begrundelse? WinME er ca 10% hurtigere i fx 3Dmark2001, jeg har
prøvet med diverse OS'er, clean install, nyeste drivere overalt, og så en
3Dmark...

Win2K er i øvrigt hurtigere end WinXP i mange almindelige applikationer,
selvom det skodder til spil. I nogle tests af store grafiske og
hukommelseskrævende programmer vinder 2K faktisk over WinXP, i grelle
tilfælde med 40%, hvis jeg husker korrekt. Da XP lige kom frem var der en
testsside der prøvede.

Jeg har kørt med alle tre, og overvejer stærkt at droppe XP helt og smide en
dualboot ind med ME / 2K i stedet, næste gang jeg formattere. Det er det jeg
har fundet ud af giver bedst overall ydelse.

Jonny.




Per Kristensen (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 07-01-02 10:13

ME sux da for vildt!!!

Jeg har haft den inde 2 gange og er hver gang gået tilbage til 98SE (dual
boot med 2000/XP)

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message
news:3c386771$0$5452$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis du kører med Windows ME eller 2000 skal du måske skifte til Windows
> > XP.
>
> Øhh... Begrundelse? WinME er ca 10% hurtigere i fx 3Dmark2001, jeg har
> prøvet med diverse OS'er, clean install, nyeste drivere overalt, og så en
> 3Dmark...
>
> Win2K er i øvrigt hurtigere end WinXP i mange almindelige applikationer,
> selvom det skodder til spil. I nogle tests af store grafiske og
> hukommelseskrævende programmer vinder 2K faktisk over WinXP, i grelle
> tilfælde med 40%, hvis jeg husker korrekt. Da XP lige kom frem var der en
> testsside der prøvede.
>
> Jeg har kørt med alle tre, og overvejer stærkt at droppe XP helt og smide
en
> dualboot ind med ME / 2K i stedet, næste gang jeg formattere. Det er det
jeg
> har fundet ud af giver bedst overall ydelse.
>
> Jonny.
>
>
>



Christoffersen (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Christoffersen


Dato : 07-01-02 18:16


Per Kristensen <pzk@crayon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c39667f$0$5475$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ME sux da for vildt!!!
>
> Jeg har haft den inde 2 gange og er hver gang gået tilbage til 98SE (dual
> boot med 2000/XP)

Okay! Så det bedste jeg kan gøre er altså at skifte ME ud med 98SE???? Og
hvad var det der "dual boot med 2000/XP" egentlig for noget???



Karsten Feddersen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 06-01-02 12:48

Christoffersen wrote:

>Davs!
>
>Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har en
>1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
>burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
>kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
>
>Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det optimale???
>
>Håber der er nogen der kan hjælpe mig
>
>
Umiddelbart lyder det som uheldig ram eller måske har du pillet lidt for
meget ved instillingerne i din BIOS (prøv evt at opgradere) - Hvis du
'tuner' din bios for meget så kan der opstå fejl i systemet som gør at
chipsættet prøver igen og selv fejlretter. For mange af disse fejl
medfører en sløv maskine. Hvis du derimod 'nedsætter' hastigheden i Bios
kan det resultere i en hurtigere maskine.

Det kan også skyldes at du blot har brug for en seriøs opdatering af
alle dine drivere.

Har du antivirus? - prøv at slå det fra - har du en software firewall så
slå også denne fra.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk



LarsKBH (06-01-2002)
Kommentar
Fra : LarsKBH


Dato : 06-01-02 12:50

Jeg har erfaringer med at et "on-board" lydkort belaster CPU lang mere end
rimeligt. Hvis du bruger det, så køb et lydkort til 129,- ca. 17? *G*. Det
kan hjælpe.

Lars



"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:3C38396B.8090005@feddersen.dk...
> Christoffersen wrote:
>
> >Davs!
> >
> >Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har
en
> >1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
> >burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
> >kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
> >
> >Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
optimale???
> >
> >Håber der er nogen der kan hjælpe mig
> >
> >
> Umiddelbart lyder det som uheldig ram eller måske har du pillet lidt for
> meget ved instillingerne i din BIOS (prøv evt at opgradere) - Hvis du
> 'tuner' din bios for meget så kan der opstå fejl i systemet som gør at
> chipsættet prøver igen og selv fejlretter. For mange af disse fejl
> medfører en sløv maskine. Hvis du derimod 'nedsætter' hastigheden i Bios
> kan det resultere i en hurtigere maskine.
>
> Det kan også skyldes at du blot har brug for en seriøs opdatering af
> alle dine drivere.
>
> Har du antivirus? - prøv at slå det fra - har du en software firewall så
> slå også denne fra.
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards
> Karsten Feddersen
>
> http://www.feddersen.dk
>
>



Peter Jespersen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 06-01-02 14:02

On Sun, 6 Jan 2002 12:50:13 +0100, LarsKBH wrote:

>Jeg har erfaringer med at et "on-board" lydkort belaster CPU lang mere end
>rimeligt. Hvis du bruger det, så køb et lydkort til 129,- ca. 17? *G*. Det
>kan hjælpe.

Det afhænger af om det benytter software emulering (fx de AC97
kompatible).....

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Is this the right sub?




LarsKBH (06-01-2002)
Kommentar
Fra : LarsKBH


Dato : 06-01-02 12:52

Forresten kan du teste hele din PC med programmet Sandra fra SiSoft.

Lars


"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
news:3C38396B.8090005@feddersen.dk...
> Christoffersen wrote:
>
> >Davs!
> >
> >Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har
en
> >1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
> >burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
> >kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
> >
> >Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
optimale???
> >
> >Håber der er nogen der kan hjælpe mig
> >
> >
> Umiddelbart lyder det som uheldig ram eller måske har du pillet lidt for
> meget ved instillingerne i din BIOS (prøv evt at opgradere) - Hvis du
> 'tuner' din bios for meget så kan der opstå fejl i systemet som gør at
> chipsættet prøver igen og selv fejlretter. For mange af disse fejl
> medfører en sløv maskine. Hvis du derimod 'nedsætter' hastigheden i Bios
> kan det resultere i en hurtigere maskine.
>
> Det kan også skyldes at du blot har brug for en seriøs opdatering af
> alle dine drivere.
>
> Har du antivirus? - prøv at slå det fra - har du en software firewall så
> slå også denne fra.
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards
> Karsten Feddersen
>
> http://www.feddersen.dk
>
>



Karsten Feddersen (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 07-01-02 10:09

Hej

LarsKBH wrote:

> Forresten kan du teste hele din PC med programmet Sandra fra SiSoft.
>
Hmm - tænke jeg - downloadede og testede. Fandt ud af at jeg kunne gøre
lidt hist og pist og gik i gang. Specielt min hardisk synes jeg var
interessant at gøre noget ved.

      Før jeg pillede      Efter jeg pillede
Sandra
   13mb/sek      26mb/sek
HDTach
   26mb/sek      26mb/sek
CD Creator   11mb/sek      11mb/sek

Det eneste jeg kort vil sige er at man skal også prøve med andre for de
giver forskellige resultater og det tyder på at Sandra har haft en
seriøs misvisning i min første test for updaterede drivere og ændringer
i bios medførte ikke noget som helst.

Dog stadig et yderst informativt program.

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)


Butch (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Butch


Dato : 06-01-02 12:50


"Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c381a6b$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Davs!
>
> Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har
en
> 1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
> burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
> kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
>
> Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
optimale???
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig
>
>

Hej
Nu skriver du ikke hvilket mobo du har. Men hvis det er et VIA chipsæt kunne
det lyde somom du ikke har installeret 4 in1 driverne.
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1437v(a).zip
Hvis du har et VIA chipsæt og et SB-Live skal du måske også have
http://download.viahardware.com/viapfd100.exe

/Thomas -Valby



Jean Pierre (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Jean Pierre


Dato : 06-01-02 13:02

Jeg fik da også meget mere ydelse i Win XP... Især i spil.
Gik fra Windows 2000 hvor jeg havde 30-50 FPS i det der Counter-Strike, til
XP hvor jeg nu er oppe på 70-100 FPS.
Det må man jo sige er en stigning ik? :)

--
MVH Jean Pierre

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> wrote in message
news:URWZ7.14517$Zm5.1273435@news000.worldonline.dk...
>
> "Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3c381a6b$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Davs!
> >
> > Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har
> en
> > 1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
> > burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
> > kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
> >
> > Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
> optimale???
> >
> > Håber der er nogen der kan hjælpe mig
> >
> >
>
> Hej
> Nu skriver du ikke hvilket mobo du har. Men hvis det er et VIA chipsæt
kunne
> det lyde somom du ikke har installeret 4 in1 driverne.
> http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1437v(a).zip
> Hvis du har et VIA chipsæt og et SB-Live skal du måske også have
> http://download.viahardware.com/viapfd100.exe
>
> /Thomas -Valby
>
>



Christoffersen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Christoffersen


Dato : 06-01-02 13:14

Jeg har installeret 4 in1 driverne og de nyeste drivere til mit grafikkort.
Jeg har ikke været inde og pille ved noget, for jeg har ikke så meget
forstand på computere... :)

Jeg kører forresten med win ME og mit lydkort er et soundblaster Live 5,1



DoGgX (06-01-2002)
Kommentar
Fra : DoGgX


Dato : 06-01-02 14:09

Win ME??? Jeg vidste det... SKIFT DET UD, det hjælper tro mig... Hvis du
ikke lige har råd til at købe Win XP, så hent det fra nettet... Det er ikke
alle der har de par tuside det koster...

--
DoGgX
ICQ: 138083787
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
"Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c38402e$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har installeret 4 in1 driverne og de nyeste drivere til mit
grafikkort.
> Jeg har ikke været inde og pille ved noget, for jeg har ikke så meget
> forstand på computere... :)
>
> Jeg kører forresten med win ME og mit lydkort er et soundblaster Live 5,1
>
>



Jean Pierre (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Jean Pierre


Dato : 06-01-02 14:15

Hvis du
> ikke lige har råd til at købe Win XP, så hent det fra nettet... Det er
ikke
> alle der har de par tuside det koster...

Hmm nu begynder vi vidst at bevæge os ud i noget OT/snavs. :)

--
MVH Jean Pierre




DoGgX (06-01-2002)
Kommentar
Fra : DoGgX


Dato : 06-01-02 15:20

Kan det ikke passe jeg har set dig inde i alt.dk.warez?

--
DoGgX
ICQ: 138083787
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
"Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev i en meddelelse
news:3c384dc6$0$10687$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> Hvis du
> > ikke lige har råd til at købe Win XP, så hent det fra nettet... Det er
> ikke
> > alle der har de par tuside det koster...
>
> Hmm nu begynder vi vidst at bevæge os ud i noget OT/snavs. :)
>
> --
> MVH Jean Pierre
>
>
>



Jean Pierre (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Jean Pierre


Dato : 06-01-02 15:42

Jo det mig som sidder og og griner når folk går helt amok på andre som bare
leecher af deres Warez som de har hentet helt gratis og ulovligt fra andre
på internettet :). Ved ik helt hvorfor de ikke selv kan se ironien i det ;).

--
MVH Jean Pierre

"DoGgX" <kkk@kkk.fm> wrote in message
news:3c385d19$0$62884$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan det ikke passe jeg har set dig inde i alt.dk.warez?
>
> --
> DoGgX
> ICQ: 138083787
> ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
> "Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c384dc6$0$10687$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...
> > Hvis du
> > > ikke lige har råd til at købe Win XP, så hent det fra nettet... Det er
> > ikke
> > > alle der har de par tuside det koster...
> >
> > Hmm nu begynder vi vidst at bevæge os ud i noget OT/snavs. :)
> >
> > --
> > MVH Jean Pierre
> >
> >
> >
>
>



Christoffersen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Christoffersen


Dato : 06-01-02 14:39

Jeg har downloadet sandra. Hvad er det egentlig helt præcist jeg skal bruge
det til??? Jeg er jo som sagt ikke den helt store computer nørd, så for mig
er det bare en masse tal, der ikke giver nogen mening :) Er der noget
bestemt jeg skal være opmærlsom på???





LarsKBH (06-01-2002)
Kommentar
Fra : LarsKBH


Dato : 06-01-02 16:47

Sandra kan give dig en overblik over hvor hurtig din PC er i forhold til
andre PC'er, størrer eller mindre.

Lars


"Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c385423$0$219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har downloadet sandra. Hvad er det egentlig helt præcist jeg skal
bruge
> det til??? Jeg er jo som sagt ikke den helt store computer nørd, så for
mig
> er det bare en masse tal, der ikke giver nogen mening :) Er der noget
> bestemt jeg skal være opmærlsom på???
>
>
>
>



Rasmus A. Nielsen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus A. Nielsen


Dato : 06-01-02 13:37


"Jean Pierre" <jp@aub.dk> skrev:

> Jeg fik da også meget mere ydelse i Win XP... Især i spil.
> Gik fra Windows 2000 hvor jeg havde 30-50 FPS i det
> der Counter-Strike, til XP hvor jeg nu er oppe på 70-100 FPS.
> Det må man jo sige er en stigning ik? :)

Hvis du har en VIA/AMD baseret maskine, så har du sikkert ikke haft
'AGP 4.05c' AGP driverne intalleret efter du havde intalleret VIA's
4in1 !?
Det giver en forbedring af grafik ydelsen på ca. 50% = Win98SE ydelse.




--
Venlig Hilsen: Rasmus.
TotaliordenkrukkeNutella!!!
http://hjem.get2net.dk/bbservice/pic/nutella.jpg



Carsten JvT (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Carsten JvT


Dato : 06-01-02 16:03

Det kunne godt lyde som om at du har en masse små aplikationer kørende i
baggrunden. Har du mange ikoner nede i højre hjørne (ved uret). Disse små
programmer kan godt sløve din PC en hel del.

Kør evt MSCONFIG fra START -> RUN (eller KØR) og vælg fanebladet START.
Der kan du se hvilke programmer der startes når windows startes. Måske er
der et par stykker som du ikke har brug for.

Carsten

"Christoffersen" <fam.christoffersen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c381a6b$0$89084$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Davs!
>
> Mange af mine spil kører ikke helt tilfredsstillende, HVORFOR??? Jeg har
en
> 1,4ghz t-bird, 512mb ram og et ASUS geforce 2 mx-400/64mb ram. SERIØST,
> burde jeg ikke kunne køre fucking zoo tycoon uden det hakker???? og jeg
> kører det ikke engang i højeste opløsning(?!?!?)
>
> Findes der ikke et program, som kan tjekke om ens puter yder det
optimale???
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig
>
>



Christoffersen (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Christoffersen


Dato : 06-01-02 16:10


Carsten JvT <daun12@fitfsv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:QEZZ7.14850$Zm5.1292343@news000.worldonline.dk...
> Det kunne godt lyde som om at du har en masse små aplikationer kørende i
> baggrunden. Har du mange ikoner nede i højre hjørne (ved uret). Disse små
> programmer kan godt sløve din PC en hel del

Jeg har ingen programmer kørende i baggrunden. Jeg har slået dem fra!



Christopher Tomas (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Christopher Tomas


Dato : 11-01-02 10:48

On Sun, 6 Jan 2002 16:10:08 +0100, "Christoffersen"
<fam.christoffersen@mail.tele.dk> wrote:

>
>Carsten JvT <daun12@fitfsv.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:QEZZ7.14850$Zm5.1292343@news000.worldonline.dk...
>> Det kunne godt lyde som om at du har en masse små aplikationer kørende i
>> baggrunden. Har du mange ikoner nede i højre hjørne (ved uret). Disse små
>> programmer kan godt sløve din PC en hel del
>
>Jeg har ingen programmer kørende i baggrunden. Jeg har slået dem fra!
>

Uha det er en lang tråd....
Hvor mange farver kører du med i windows? Når jeg kører 32 bit farver
så kan jeg mærke en forringelse i ydelse - eksempelvis Fifa 2002
kører vildt dårligt (synes jeg) hvis jeg bruger 32 bit farver i
windows...

16 bit er lidt grimmere, men nogen af spillene jeg har kører faktisk
bedre...

Christopher Tomas

Mogens Meier Christe~ (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Meier Christe~


Dato : 11-01-02 17:51

> Hvor mange farver kører du med i windows? Når jeg kører 32 bit farver
> så kan jeg mærke en forringelse i ydelse - eksempelvis Fifa 2002
> kører vildt dårligt (synes jeg) hvis jeg bruger 32 bit farver i
> windows...

> 16 bit er lidt grimmere, men nogen af spillene jeg har kører faktisk
> bedre...

<Windows-specifikt> Man kan som regel konfigurere DirectX-spil til at bruge
en bestemt farvedybde/opløsning, mens man med et NVidia-kort kan sætte
OpenGL til altid at bruge 16bit selvom man kører desktoppen i 32bit
</Windows-specifikt>


--
Mvh. Mogens
www.momech.dk




Christopher A. F. To~ (11-01-2002)
Kommentar
Fra : Christopher A. F. To~


Dato : 11-01-02 19:30

On Fri, 11 Jan 2002 17:50:56 +0100, "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk> wrote:

>> Hvor mange farver kører du med i windows? Når jeg kører 32 bit farver
>> så kan jeg mærke en forringelse i ydelse - eksempelvis Fifa 2002
>> kører vildt dårligt (synes jeg) hvis jeg bruger 32 bit farver i
>> windows...
>
>> 16 bit er lidt grimmere, men nogen af spillene jeg har kører faktisk
>> bedre...
>
><Windows-specifikt> Man kan som regel konfigurere DirectX-spil til at bruge
>en bestemt farvedybde/opløsning, mens man med et NVidia-kort kan sætte
>OpenGL til altid at bruge 16bit selvom man kører desktoppen i 32bit
></Windows-specifikt>

Ja det er jo lige det "som regel..." men Fifa 2002 mangler denne
feature (tror jeg nok, har ikke lige fundet den) den bruger nok bare
windows farvedybde, som nogen spil jo gør...





Mogens Meier Christe~ (12-01-2002)
Kommentar
Fra : Mogens Meier Christe~


Dato : 12-01-02 00:21

> Ja det er jo lige det "som regel..." men Fifa 2002 mangler denne
> feature (tror jeg nok, har ikke lige fundet den)

> den bruger nok bare windows farvedybde, som nogen spil jo gør...

Virkelig en dårlig "service", imho, kan ikke forstå at programørerne selv
kunne acceptere at udvikle på den måde!

Det var i øvrigt noget af det første jeg ville "klage" over hvis jeg havde
købt spillet - tjek om der ikke er en update/patch/... der giver denne
mulighed :)


--
Mvh. Mogens
www.momech.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste