Spørgsmål om TDC IP range
Fra : elvis

Dato : 06-01-02 08:08

Hej

Hvordan kan det være at min ip ligger under Århus C's ADSL central ? Jeg bor
helt oppe ved Thisted

Er der nogen der har trukket et langt kabel eller hva' ?

Jeg tjekkede lige min IP i routeren og den siger 80.62.247.xxx
Hvis jeg så går ind på
http://www.ripe.net/perl/whois?query=teledanmark-adsl-users og kigger på den
IP-range min ip er under, siger den Århus C

Jeg har NE2 hos Opasia

Er det fordi listen måske er gammel ?

mvh elvis

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 06-01-02 09:57

On Sun, 6 Jan 2002 08:07:57 +0100, elvis wrote:

> Hvordan kan det være at min ip ligger under Århus C's ADSL central ? Jeg bor
> helt oppe ved Thisted
De første BBRAS'er (de bokse der laver ATM om til IP) stod kun i Århus
og på Borup Alle.

> Er der nogen der har trukket et langt kabel eller hva' ?
Forbindelsen kører i ATM nettet.
/hjj

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 06-01-02 13:23

On Sun, 6 Jan 2002 08:07:57 +0100, elvis wrote:
> Hej
>
> Hvordan kan det være at min ip ligger under Århus C's ADSL central ? Jeg bor
> helt oppe ved Thisted

Fordi (som Hans Jørgen skriver) at den IP router du er koblet på fysisk
står i ARC.

> Er der nogen der har trukket et langt kabel eller hva' ?

Nej, ATM.

> [...]
> http://www.ripe.net/perl/whois?query=teledanmark-adsl-users og kigger på den
> IP-range min ip er under, siger den Århus C

Registreringerne i RIPE's database er korrekte.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-01-02 13:15

"Michael Lyngbøl" <lyngbol@c.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, ATM.

Nåja, ATM kører vel også over en slags kabel, gør det ikke?

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 06-01-02 13:35

On Sun, 6 Jan 2002 13:15:14 +0100, Martin Højriis Kristensen wrote:

> Nåja, ATM kører vel også over en slags kabel, gør det ikke?

Ack.

Fra : Morten Birkelund

Dato : 06-01-02 18:49

> Nåja, ATM kører vel også over en slags kabel, gør det ikke?

Så er det jo nogen der har trukket et eller flere lange kabler

--
Morten

Fra : Ivar Madsen

Dato : 06-01-02 19:03

<usenet@makr.dk> wrote:

>Nåja, ATM kører vel også over en slags kabel, gør det ikke?

Hvis ikke det køre gennem luften, så gør det jo nok,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,,

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-01-02 21:14

> Nåja, ATM kører vel også over en slags kabel, gør det ikke?

[fun]
Alle DSLAM'er er forsynet med en temmelig høj antenne, som sender signalerne
ud igennem den såkaldte 'ATM-sky'.
Denne sky er placeret i en højde, som kan variere alt efter
vejr/vind-forhold.
[/fun]

--
Mvh HAA.
Til hjælp med beregning af den aktuelle højde for ATM-sky'en i mit

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-01-02 21:20

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Alle DSLAM'er er forsynet med en temmelig høj antenne, som sender
> ud igennem den såkaldte 'ATM-sky'.

Du nærmer dig endnu et citat
Så går jeg ud fra at BBRAS'en har to antenner. En i ATM-skyen og en i
IP-skyen

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-01-02 13:19

"elvis" <smileyco@hotmail.com> writes:

> Hvordan kan det være at min ip ligger under Århus C's ADSL central ? Jeg bor
> helt oppe ved Thisted

Mit gæt er at det er fordi den første L3-ting (router) du støder på
står i Århus. Laver jeg en traceroute herfra, så er det sidste hop før
din maskine fe0-0.100M.arcnxx11.ip.tele.dk, som i følge den TXT-record
der er tilknyttet ganske rigtigs står i Århus.

Reverse DNS på din IP er i øvrigt 0x503ef796.arcnxx11.adsl.tele.dk,
hvor "arc", vist står for "Århus Centrum".

--
Jacob - www.bunk.cc
You can't cheat the phone company.