getVariables
Fra : Martin Olsen

Dato : 06-01-02 02:52

Håber, nogen kan hjælpe ... jeg kan ikke få getVariables til at virke og jeg
fatter nada.

Jeg forsøger at loade (indtil videre) én sølle variabel vha. getVariables(). I
mit ultra-simple testeksempel har jeg gjort følgende:

1) Jeg har defineret en tekstfil ("polle.txt") med én MIME-enkodet linje:
polle=snave

2) I samme bibliotek ligger min Flash-ting, én frame uden dikkedarer, der har
følgende actionscript (som jeg har tjekket bliver udført):
loadVariables ("polle.txt", "0", "GET");

Men der sker bare ikke noget. Da jeg spurgte debuggeren, nægtede den ethvert
kendskab til nogen som helst variabler, og da slet ingen ved navn "polle".
Mangler jeg noget i min MIME-enkodning? Eller har jeg overset en anden dum
detalje?

Håber, jeg kan trække lidt på den kollektive erfaringsbank ...

mvh,
-- Martin Olsen

Fra : Peo

Dato : 06-01-02 04:14

> [...]
> mit ultra-simple testeksempel har jeg gjort følgende:
>
> 1) Jeg har defineret en tekstfil ("polle.txt") med én MIME-enkodet linje:

Din tekst-fil er der intet i vejen med.

> 2) I samme bibliotek ligger min Flash-ting, én frame uden dikkedarer, der
har
> følgende actionscript (som jeg har tjekket bliver udført):
> loadVariables ("polle.txt", "0", "GET");

Men der er lidt galt med din action:

Det første parameter er korrekt: "polle.txt"

Det andet skal være 0 i stedet for "0". Forskellen er at når du sætter
gåseøjne omkring 0'et, så tror flash at variablen skal placeres i et
movieclip der hedder "0" - med andre ord et såkaldt Target -clip. (se
"location" dropdown'en i actions-panelet). Hvis du i stedet udelader
gåseøjnene, så ændres location'en fra at være et Target til i stedet at være
et _level, i dette tilfælde _level0.

Det tredje parameter er den også gal med. Der skal simpelthen ikke være
noget. (Don't send i dropdown'en).

Således vil den korrekte kode komme til at se således ud:
loadVariablesNum ("polle.txt", 0);

Bemærk at når du på et tidspunkt (online) skal loade længere, og flere
variabler (altså en stor tekst-fil), så skal du sikre dig at variablerne er
loadet før du kan gøre brug af dem.

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk