Fatter minus (dato problem)
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 06-01-02 00:12

har et script der f..... up. Når jeg opretter, eller rette en bruger bliver
min dato forkert i database (access), og jeg kan ikke finde fejlen
SQL se sådan ud, inde jeg smider den i databasen
update bruger set brugernavn='t6', rettighed='2', datoforret='6-1-2002'
where id =21
Og dermed skulle det være en dansk dato, men i database stå den som
1-6-2002.
En der lige har et hurtig hint til hvor fejlen ligger (for den må ligge på
vejen mellem siden og databasen).
Jeg har lavet omregndag, for at se om problemet blev løst, hvilken det ikke
blev, før stod der bare date() i scriptet

Allan Bach

<%@ lcid = 1030 %>

<% omregndag = day(date) & "-" & month(date) & "-" & year(date)

'Opret brugerrettigheder
if Request.Form ("op") = "retop" then
sql = "Insert Into bruger (brugernavn, rettighed, datoforret) values('"
sql = sql & Request.form ("brugernavn") & "','"
sql = sql & Request.Form ("rettighed") & "','"
sql = sql & omregndag & "')"

'gem i databasen
conn.execute (sql)

'tilbage til siden
Response.Redirect ("bruger.asp")

end if

'Updater brugerrettigheder
if Request.Form ("op")= "retret" then
sql = "update bruger set brugernavn='" & Request.Form ("brugernavn")
sql = sql & "', rettighed='" & Request.form ("rettighed")
sql = sql & "', datoforret='" & omregndag & "'"
sql = sql & " where id =" & Request.Form ("id")

'gem resultat i database
conn.execute (sql)

'Hop tilbage til bruger.asp
'Response.Redirect ("bruger.asp")
end if

%>

Fra : Stuffy

Dato : 06-01-02 16:36

> update bruger set brugernavn='t6', rettighed='2', datoforret='6-1-2002'
> where id =21
> Og dermed skulle det være en dansk dato, men i database stå den som
> 1-6-2002.

Du kan evt. bruge det utvetydige format - år-måned-dag - 2002-01-06.
Den vil altid bilve sat korrekt ind uanset lokalitet.

Hilsen Jimmy

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 06-01-02 16:52

> Du kan evt. bruge det utvetydige format - år-måned-dag - 2002-01-06.
> Den vil altid bilve sat korrekt ind uanset lokalitet.
det løser ikke mit problem, for ved brug af date() får jeg datoformatet
06-01-2002 (dd-mm-åååå), og dermed skal jeg konventer dato om til
2002-01-06, hvilken jeg gerne vil undgår. Der må være en mere rigtig måde,
at gøre det på

Allan

Fra : David Olsen, copymag~

Dato : 06-01-02 17:07

i sql's på MS platform skal datoer helst formatteres således:

dato=#mm/dd/yyyy#

formatteret sårn virker det altid har mine tests vist
og med hensyn til at date() returnerer dd-mm-yyyy så er det noget der er
valgt i regional settings. grnúnden til det virker er at dette bliver
behandlet som et dato-objekt og serveren sørger derfor selv for al
konvertering....

/david

Fra : Nhi

Dato : 06-01-02 22:20

Hvis det er SQL-server du kører med kan du ændre dato formatet så den passer
til date()