Hvordan ser jeg mit netværk?
Fra : Claus Larsen

Dato : 05-01-02 22:49

Netværket skulle være etableret nu. Windovsmaskinen har fundet linuxmaskinen
og Samba er aktiveret.
Men hvordan kan jeg få linuxmaskinen til at vise mig netværket og filerne?
Jeg regner med at det er et program der skal instaleres. Nogen bud?

Venlig hilsen Claus Larsen

Fra : Claus Larsen

Dato : 06-01-02 00:10

Claus Larsen <dsl62456@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a17shu$dtn$1@news.cybercity.dk...

> Men hvordan kan jeg få linuxmaskinen til at vise mig netværket og filerne?
> Jeg regner med at det er et program der skal instaleres. Nogen bud?

Read the fucking manuel:)

Der er hul igennem :0D

Hilsen Claus

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 06-01-02 03:24

On Sat, 5 Jan 2002 22:48:42 +0100
"Claus Larsen" <dsl62456@vip.cybercity.dk> wrote:

CL> Netværket skulle være etableret nu. Windovsmaskinen har fundet linuxmaskinen
CL> og Samba er aktiveret.
CL> Men hvordan kan jeg få linuxmaskinen til at vise mig netværket og filerne?

Din kerne skal understøtte mounting af samba shares.
Du kan f.eks. bruge noget ala.:
# mount -t smbfs -o username=user,password=password //wintendo_ip/share /mnt/point

Læs 'man mount', og den dokumentation der kommer med samba(der er masser af det).

Du kan også bruge smbclient for at bruge en ftp-agtig interface til dine shares.

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.