Realtime? - eller sådan noget :)
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 05-01-02 22:54

Først vil jeg lige sige at jeg ikke er sikker på at spørgsmålet 100% hører
til her.

Jeg programmere i PHP og har en lille idé om, på et tidspunkt, at lave nogle
onlinespil ligesom noget alá det på tv2.dk, - bare lidt mere simpelt. (fx.
KribleKryds osv.)
Meeen.... det er jo ikke lige just særlig nemt at lave sådan noget med PHP,
for hvordan kan den næste spiller få at vide hvornår den foregående er
færdig med sin tur?
Den eneste løsning som jeg lige kan finde på, ville være noget med at
refreshe vinduet hvert sekund - eller lignende. Men det er jo ikke særlig
smart, vel?

Jeg kunne tænke mig til at man sikkert kunne en ting eller to med Java? Men
hvis der stadig er flere acceptable muligheder med PHP, vil jeg gerne vente
lidt med at lære Java... eller whatever det skulle være :)

Nogle idéer?

Mvh Stig

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-01-02 23:00

On Sat, 5 Jan 2002 22:54:23 +0100, "Stig Nørgaard Jepsen"
<stigen@mail.dk> wrote:

> [...]
>Den eneste løsning som jeg lige kan finde på, ville være noget med at
>refreshe vinduet hvert sekund - eller lignende. Men det er jo ikke særlig

nej

>Jeg kunne tænke mig til at man sikkert kunne en ting eller to med Java? Men
>hvis der stadig er flere acceptable muligheder med PHP, vil jeg gerne vente
>lidt med at lære Java... eller whatever det skulle være :)

umiddelbart kan jeg ikke lige komme i tanke om ret meget andet end
java det ville være smart at lave det i.

Det skulle da lige være TCL eller Cobol (denne sætning skal du måske
ikke tage for helt go'e varer)

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-01-02 23:27

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> umiddelbart kan jeg ikke lige komme i tanke om ret meget andet end
> java det ville være smart at lave det i.
> Det skulle da lige være TCL eller Cobol

Under alle omstændigheder bør man have et eller andet kørende på
klientsiden så man ikke skal refreshe hele billedet/skærmbilledet/siden
ved hver opdatering

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-01-02 10:23

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> Den eneste løsning som jeg lige kan finde på, ville være noget med at
> refreshe vinduet hvert sekund - eller lignende. Men det er jo ikke særlig
> smart, vel?

Prøv lige dette:

<?php
for ($i=1; $i<=10; $i++) {
echo "Runde $i, hvid's tur.<br>\n";
flush();
sleep(3);
echo "Runde $i, sorts's tur.<br>\n";
flush();
sleep(3);
}
?>

Du kan så arbejde lidt videre ud fra den ide:

while(1) {
$data = hentnytdata(); // Giver false hvis der ikke er sket noget
if ($data) {
// Send data til bruger, eller hvad der nu er relevant
}
sleep(1);
}

Er du med så langt? Kan du selv klare resten? :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 06-01-02 14:58

> Er du med så langt? Kan du selv klare resten? :)

Yep, tak for hjælpen.
Det gav mig da ihvertfald et par idéer :)

/Stig