PSU stress
Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 06-01-02 07:52

Jeg har en 300 W PSU som begynder at larme meget, når den ind imellem kører
op i omdrejninger.
Jeg går derfor og overvejer at købe flg Papst blæser til at smide på:
www.studiedata.dk/product.asp?product=44&page=1

Det er meget muligt, at denne blæser slet ikke giver luftstrøm nok. Så hvad
sker der hvis PSU'en bliver overophedet? Slår den fra? Springer den en
sikring? Går den i stykker? Eller tager den hele bundkortet med sig i døden?

/Mikkel

Fra : Villy Jensen

Dato : 06-01-02 07:45

> [...]
> sker der hvis PSU'en bliver overophedet? Slår den fra? Springer den en
> sikring? Går den i stykker? Eller tager den hele bundkortet med sig i

Jeg har erfaret at selv en Papst 8412NGML liige er i underkanten til PSU.
Jeg vil anbefale at montere en Papst der er 1 nummer større!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 06-01-02 20:31

Hej Villy.
Hvad fik du af problemer med blæseren?

Fra : Seth

Dato : 06-01-02 11:56

> "Villy Jensen" <vje@get2net.dk> wrote in message

PSU.

Jeg kører med 12 db'eren i min 300W psu og har kørt i ca. 6 måneder uden
problemer nu....
kommer selvfølgelig også an på om du har udluftning/indsugning og om
kabinettet er stort og rummeligt.

Seth

Fra : Villy Jensen

Dato : 06-01-02 17:01

Jeg fik ikke problemer, men da jeg monterede min nyindkøbte
8412NGML som erstatning for 'støjdyret' (der kørte FULD SKRUE
når systemet var 'varmet op') i min PSU kunne jeg se på 'støjdyret'
at jeg gik ned til under den halve i CFM!!!

Det det ville jeg ikke have det helt godt med, hvis jeg ikke samtidig
havde monteret en ekstra indsugnings-8412NGML nederst i fronten
samt en ekstra udsugnings-8412NGML lige under PSU.

Min konklusion er at 8412NGML _kan_ være for lille til PSU-ventillator,
hvis den også skal ventillere kabinettet alene.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy