Sverige
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 05-01-02 22:18

Hej, jeg er lige flyttet over sundet, til den svenske side, og er derfor på
jagt efter nye fiskesteder...Jeg kender en del oppe i landet, men hvordan
ser det ud ved kysten??? specielt området mellem Malmø og Helsingborg... Det
er næsten lige meget om det er søer eller det er kyst, da jeg bare savner at
komme ud i den friske luft......

Henrik

Fra : Bent Nielsen

Dato : 06-01-02 15:38

Hej Henrik.
Prøv at spørge på den svenske nyhedsgruppe: swnet.fritid. sportfiske.

V.h.
Bent

Henrik Rasmussen <h.rasmussen@telia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:U3KZ7.2150$n4.574178@newsc.telia.net...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-01-02 17:51

Bent Nielsen wrote:

> Prøv at spørge på den svenske nyhedsgruppe: swnet.fritid. sportfiske.

Hvis du havde skrevet news:swnet.fritid.sportfiske - så virker det lige
som et link...:)

Fra : Bent Nielsen

Dato : 06-01-02 20:46

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C388076.35ACAF02@niels-ebbesen.net...

> Hvis du havde skrevet news:swnet.fritid.sportfiske - så virker det lige
> som et link...:)

Åh, undskyld, skal aldrig gentage sig mere
V.h.
Bent.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-01-02 22:19

Bent Nielsen wrote:

> Åh, undskyld, skal aldrig gentage sig mere

Du får det til at lyde som om du føler, at jeg har irrettesat dig, det
var bestemt ikke min hensigt, jeg ville bare berrige dig og andre med
et smart trick...

Fra : Bent Nielsen

Dato : 08-01-02 23:01

> [...]
> et smart trick...

> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |

Hej Niels

Det var ikke meningen, det må du undskylde, det var kun for at få det til at
lyde morsomt.

Vh.
Bent

Fra : Allan Egesholm

Dato : 06-01-02 19:26

"Henrik Rasmussen" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det
> er næsten lige meget om det er søer eller det er kyst, da jeg bare savner

Hej Henrik !!

Tillyke med din nye bopæl, har selv tænkt på det længe......

Men Sverige byder simpelthen på så meget at man næsten ikke kan overkomme
det, men en af de helt sikre kyst pladser er Barsebæk, lige nord for værket
kan du vade ud på et suverænt rev, god vinterplads.

Jeg har selv fanget havørred, torsk, horn, fladfisk og abborer fra kysten
der.

Ellers er der jo hele sydkysten, der også rummer gode fisk

Råå ,lige syd for Helsingborg, er også en kanon kyst , med mange små bække,
jeg mener der er opgang i flere af bækkene.

Et andet sted er øen Ven, her er altid dybt iltrigt vand helt ind på kysten,
personligt har jeg fanget flere pæne ørreder og torsk her, jeg har også
misted en giga havørred på revet ud for kirkebakken, den var med sikkerhed
10+, og jow jeg har noget af ha det i, pr i havørred fanget på trolling er
10,3 kg og laks op til 15,5 kg.

God fornøjelse !!

forresten husk Lødde Å , topgedde vand.

Stram line

Allan Egesholm.

Fra : Jørgen Larsen

Dato : 06-01-02 23:00

Henrik Rasmussen <h.rasmussen@telia.com> wrote:

> [...]
> er næsten lige meget om det er søer eller det er kyst, da jeg bare savner at

Hej Henrik

Velkommen til et helt genial "fiskeland" - her er masser af muligheder
og specielt området mellem Malmø og Helsingborg er mit "speciale" - jeg
har boet her i et par år og kender nogle af de bedste steder her på
vestkysten.

Du kunne måske starte ud med at kigge på min hjemmeside: www.go.to/fluer
- og så derfra sende mig en mail og jeg skal så siden gerne hjælpe dig
på vej.

Med Venlig Hilsen
Jørgen Hjorth
Landskrona

Posted Via Usenet.com Premium Usenet Newsgroup Services
** SPEED ** RETENTION ** COMPLETION ** ANONYMITY **
http://www.usenet.com

Fra : bjarne_poulsen

Dato : 06-01-02 23:19

Hej Henrik!

Foruden de nævnte pladser omkring Råå, Barsebäck, Hven og Lödde Å -
check evt. opasia's lysfiskerside, jeg tror der ligger en gammel artikel
om Lödde Å - så er der også muligheder ved lernacken, lige syd for
brofæstet. Og snyd heller ikke dig selv for lidt info på:

http://w1.417.telia.com/~u41700064/oring/

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/

Fra : Janne Anderstedt

Dato : 07-01-02 18:22

Länsstyrelsen för Skåne har lite information.
www.m.lst.se
Lycka till
Janne
-

Fra : Balthazar

Dato : 08-01-02 02:18

Jag har tipsat om denna sida innan och gör det igen:
http://www.skanetur.se/fiskesidor/index.html
/H