ASUS A7M266-D
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 05-01-02 21:48

Jeg sidder lige og leder efter tests af ASUS kommende dual Athlon Mobo

Der er en her:
http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=asus760mpx&page=1&m
scssid=&tp=

Brugere af boardet har problemer med at bruge 64 bit PCI slotne til 32 kort.
Det burde kukke lade sig gøre, men der er altså problemer.
Der er ikke USB onboard, men via et løst USB2 indstikskort. En dårlig
løsning
(Skyldes en fejl i chipsettet).
Strømforsyningen bør være 400 W og der skal være en særlig +12 V ledning -
dvs nul genbrug af eksisterende strømforsyning, hvis ikke man lige sidder
med en P4 godkend strømforsyning.

På den positive side bemærkes at boardet testes med to Athlon XP2000+ (1.67
GHz) CPU'er og at de kan køre 1.75 GHz stabilt ( ~ XP2100+ ?)

Men altså XP'er og ikke MP'er !

Hvis I andre støder på andre tests så bring linkene frem !

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Enok Hauge

Dato : 06-01-02 13:17

On Sat, 5 Jan 2002 21:48:02 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@SLETDETTEimage.dk> wrote:

> [...]

>Men altså XP'er og ikke MP'er !

>Hvis I andre støder på andre tests så bring linkene frem !

Nogen der ved hvad boardet kommer til at koste og ved hvornår det
kommer til Danmark?

Mvh. Enok Hauge

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 06-01-02 14:00

> Nogen der ved hvad boardet kommer til at koste og ved hvornår det
> kommer til Danmark?

Så længe der er fejl i chipsettet er det ikke så fornuftigt at købe det !

OK et løs USB kort er en løsning, men jeg vil nu heller have den "rigtige"
løsning og så udvide med et løst USB kort om nødvendigt.
5 PCI pladser rækker ikke alt for langt hos mig, og får man problemer med
kort der ikke vil køre i 64 bit slottene (de har 66 MHz bus mod normalt 33
MHz bus), så rækker 3 da slet ikke!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 07-01-02 21:49

Du er ikke tvunget til at køre 64-bit 66 MHz!
32-bit og/eller 33 MHz virker også i de pågældende slots!

Bjørn

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-01-02 22:00

Jeg synes bare jeg forstod på en diskussion i den internationale ASUS gruppe
at den ikke kunne køre 33 MHz (men godt 32 bit)..

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 07-01-02 23:26

> Jeg synes bare jeg forstod på en diskussion i den internationale ASUS
gruppe
> at den ikke kunne køre 33 MHz (men godt 32 bit)..

Det har du så enten misforstået, eller der er nogen der har
løjet/misinformeret.

Bjørn

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-01-02 00:06

> gruppe
>
> Det har du så enten misforstået, eller der er nogen der har
> løjet/misinformeret.

Vi skal ikke beskylde nogen for at lyve, det er jo nyt stof.
Beden for kan du se hvad der blev skrevet i går og i dag er der kommet en
update:

The 66 bit PCI slots run at 66MHZ (not 33MHz). If your PCI card is not
designed for 66MHz, it won;t work (this is bit more that slight
overclocking).
--------- update -----------
AFAIK this is not true. The 64bit/66Mhz PCI slots can revert back to
33Mhz (but only together, so if you use a 33Mhz card in one of the 64
bit pci slots, the other will run at 33Mhz too, and in addition, the
Northbridge/Southbridge link will run at half speed only - at least,
that's what I read).

Og det afklare så problemet.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 08-01-02 09:20

> Vi skal ikke beskylde nogen for at lyve, det er jo nyt stof.

Det var nu ikke ment som du tydeligvis har opfattet, og som jeg også godt
kan se ikke er så fjernt at gøre, beklager den dårlige formulering. Jeg
prøvede på at være sjov/sarkastisk.

Hvis du er interesseret i det pågældende bundkort synes jeg du skulle smutte
inden om Asus hjemmeside og læse deres pdf om det. Der står sådanne tekniske
detaljer. Det er både hurtigere og mere troværdigt, end at spørge i en
nyhedsgruppe.

Bjørn

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-01-02 11:55

> [...]
tekniske
> detaljer. Det er både hurtigere og mere troværdigt, end at spørge i en

Jeg har læst alt hvad der står på deres web om det, men jeg har ikke fundet
nogen pdf fil. Har du et link ?

Faktisk leder jeg mest efter tests, derfor kikker jeg i nyhedsgrupperne.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 08-01-02 15:52

> Jeg har læst alt hvad der står på deres web om det, men jeg har ikke
fundet
> nogen pdf fil. Har du et link ?

Nu kan jeg ikke finde det, måske var det ikke en fdf.

> Faktisk leder jeg mest efter tests, derfor kikker jeg i nyhedsgrupperne.
Der var et glimrende link den anden dag. Sikker i denne tråd.
http://www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=asus760mpx&page=12

Bjørn

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-01-02 20:04

> [...]
>
> Nu kan jeg ikke finde det, måske var det ikke en fdf.

> Der var et glimrende link den anden dag. Sikker i denne tråd.

Ja, det var derfor jeg startede tråden...
men andre link er velkomne.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen