findes der " Parallel til USB"
Fra : Steen

Dato : 05-01-02 21:36

findes der er parallel til usb adapter, så en usb printer kan
tilsluttes til en gl computer
/steen

Fra : Finn

Dato : 05-01-02 22:04

Steen <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c37635a.317130789@sunsite.auc.dk...
> findes der er parallel til usb adapter, så en usb printer kan
> tilsluttes til en gl computer
> /steen

Den eneste mulighed er nok at købe et PCI indstikskort med USB porte på

Med venlig
hilsen Finn

Fra : Carsten JvT

Dato : 06-01-02 15:50

"Steen" <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> findes der er parallel til usb adapter, så en usb printer kan
> tilsluttes til en gl computer
> /steen

Der findes SCSI til Parallel (SCSI enhed til Parallel port), så mon ikke der
også finde en USB til Parallel (USB enhed til Parallel port)

Fra : Leony

Dato : 07-01-02 07:55

"Steen" <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> findes der er parallel til usb adapter, så en usb printer kan
> tilsluttes til en gl computer

Mener at have set en i ComputerCity til 500 kr.
Et indstikskort som Finn foreslår vil være en billigere løsning, hvis du har
et ledigt pci-slot.

Leony

Fra : LT

Dato : 14-01-02 01:05

"Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mener at have set en i ComputerCity til 500 kr.
> Et indstikskort som Finn foreslår vil være en billigere løsning, hvis du

Prøv at kigge på
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-usb.asp

Der er et indstikskort fra Longshine til 145 kr, som giver 2 USB porte.

Desuden er der også en, der hedder "Adapter / USB -> Parallel" fra Aten, men
det er vist den forkerte vej, hvis jeg tolker det rigtigt. Desuden koster
den 250 kr.

God jagt ;)

--
Mvh.
LT

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to
repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo Inc

Fra : Steen

Dato : 14-01-02 15:11

On Mon, 14 Jan 2002 01:04:45 +0100, "LT" <LT@nospam.dk> wrote:

> [...]
>det er vist den forkerte vej, hvis jeg tolker det rigtigt. Desuden koster

Jeg har løst problemet med et indstikskort, der findes ikke converter
fra usb til parallel, kun den anden vej. Det skyldes at usb driveren
ikke kan tvinges til at kigge hos parallelporten
/steen
nb. Jeg bruger Adrig EDB priser da det er for useriøst

Fra : Leony

Dato : 15-01-02 02:15

> On Mon, 14 Jan 2002 01:04:45 +0100, "LT"

> nb. Jeg bruger Adrig EDB priser da det er for useriøst

Hvorfor synes du det.

Leony

Fra : Steen

Dato : 15-01-02 08:46

On Tue, 15 Jan 2002 02:15:26 +0100, "Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk>
wrote:

>"Steen" <steen-b@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Hvorfor synes du det.
>
>Leony

Jeg har ikke tiltro til firmaer der gemmer sig bag postboks adresser
og kun har et mobil nummer eller slet ikke oplyser tlf eller adresse.
Jeg har tidligere prøvet et par gange, enten har de ikke varen eller
også er den lige kommet hjem igen, men prisen er steget/ bla.bla
så det er droppet helt!!
Kender også andre der har oplevet nøjagtig det samme
Så når jeg spørger om hjælp / oplysninger her i ng, er det ikke for at
få at vide jeg kan prøve hos edbpriser, men om nogle har kendskab til
nøjagtig den ting jeg skal bruge, og hvor den helt eksakt kan
erhverves, ellers også at dimsen slet ikke er opfundet endnu

mvh Steen

Fra : Leony

Dato : 15-01-02 10:02

> [...]

> Jeg har tidligere prøvet et par gange, enten har de ikke varen eller
> også er den lige kommet hjem igen, men prisen er steget/ bla.bla

Det har jeg heller ikke.
Har heldigvis kun haft positive oplevelser med kø via net - endnu.
Men man kan jo heldigvis sortere de firmaer fra der ser lidt lumske ud i
kanten.

> [...]
>nøjagtig den ting jeg skal bruge, og hvor den helt eksakt kan
>erhverves, ellers også at dimsen slet ikke er opfundet endnu

Der er netop mange der bruger edbpriser som en slags søgemaskine. den er
lidt som de gule sider: findes det, findes det højst sandsynligt her. Man
kan jo så altid finde en alternativ forhandler når man ved hvad man leder
efter, hvad det hedder og hvordan det ser ud.

Det var godt du fik løst problemet.

Leony