Ram test?
Fra : Søren

Dato : 05-01-02 20:57

Findes der et godt program til test af ram (freeware)

Søren

Fra : Hmm

Dato : 05-01-02 21:40

Docmem vil jeg mene er ok, men hef har desværre ikke linket til det

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-02 21:40

"Søren" <s.i@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et godt program til test af ram (freeware)

Memtest86
http://www.teresaudio.com/memtest86/
Laver en (linux-)bootdisk og checker din RAM.
Gratis, naturligvis!

/Chr

Fra : Aksel

Dato : 06-01-02 21:22

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> wrote in message

> [...]
>
> Memtest86
> http://www.teresaudio.com/memtest86/
> Laver en (linux-)bootdisk og checker din RAM.

Det er muligvis en linux bootdisk men den kan køre på enhver PC, den starter
selv op når disken sidder i drevet, den er helt uafhængig af operativsysten.

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-02 22:14

"Aksel" <Akselj@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er muligvis en linux bootdisk men den kan køre på enhver PC, den
starter
> selv op når disken sidder i drevet, den er helt uafhængig af
operativsysten.

Muligvis?
Gu' er det så!
.... og vel kan den da køre på enhver PC - hvad tror du Linux/BSD kører på?
Kaffemaskiner? ;oP

/Chr

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-02 22:29

On Sun, 6 Jan 2002 22:14:28 +0100,
Christian Mygind <mygindc.dk> wrote:

> [...]
> Gu' er det så!
> ... og vel kan den da køre på enhver PC - hvad tror du Linux/BSD kører på?

Jeg har ikke set Linux drevne kaffemaskiner endnu. Men de er
der muligvis, eller kommer snart. Linux har godt fat i
embedded markedet, og Microsoft er derfor nu i gang med en
større FUD (Fear Uncertainty and Doubt) kampagne i håb
om at embedded Windows kan få en markedsandel på over 5-10%.

Alle eksperter regner dog med, at embedded Linux vil være
markedsførende indenfor de næste 2-3 år, med embedded Windows
langt bagefter.

Microsoft har Windows. De floppede med Windows CE / PocketPC
hvor de stadig har under 10% markedsandel.

Jeg har en Palm som er fremragende til det den er lavet til,
den er dog af lidt ældre dato og mangler RAM. Jeg har også
kæbt en iPAQ, men det er noget helt andet. Den er ikke rigtigt
en PDA som Palm pga størrelse, vægt og batterilevetid. Men
den er så så meget andet.

Xbox ser aldrig ud til at indhente Playstation 2, og det har
nu vist sig, at Xbox er af den sædvanlige kvalitet, og ret
mange af de solgte enheder allerede er døde. Og service og
garanti er ikke noget Microsoft har erfaring med.

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 10-01-02 04:36

Christian Mygind wrote:

> "Aksel" <Akselj@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Muligvis?
> Gu' er det så!

snippet fra Memtest86's homepage:
Memtest86 is a standalone program it does not require any operating system

M.a.o. der er ikke noget operativsystem på selve disketten, heller ikke
Linux. Der er bare lavet et bootable image, som i princippet også kunne
ligge i starten af en CD, eller på et andet medie som der kan bootes fra.