Performance
Fra : Carsten Rosser

Dato : 05-01-02 20:24

Hej,

Jeg har eller rettere havde windows xp før jeg skiftede tilbage til win2000.
Jeg ville gerne tilbage til windows xp men har følgende problem:

Når jeg trykker på startknappen og menuerne ruller ud, virker xp meget træg.
Nu ved jeg ikke om det skyldes grafikkortet eller hur? Mit system er
nedenunder.

Celeron 433MHz MMX
320 mb ram
Asus TNT (3400) grafikkort
et aoben motherboard
og en quantum fireball 10gb hd

Håber I kan give mig lidt indsigt :)

Mvh.
Carsten

Fra : Mig

Dato : 05-01-02 20:42

> Når jeg trykker på startknappen og menuerne ruller ud, virker xp meget træg.
> Nu ved jeg ikke om det skyldes grafikkortet eller hur? Mit system er
> nedenunder.

Nyeste Grafikkort driver?
McAfee Antivirus?

Opdater begge

Fra : Carsten Rosser

Dato : 05-01-02 20:55

> Nyeste Grafikkort driver?

Jeg prøvede den nyeste detonator, men den fik nogle gange systemet til at
låse.

> McAfee Antivirus?

Nope

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 06-01-02 07:58

Hvis det er performance, du er ude efter, så hold dig til Win2k med dine
specs.
XP performer måske bedre i selve OS'et, men den ydelse låner den fra de
applikationer, du har kørende.
Bruger du realtime-krævende applikationer som f.eks. lydbehandling vil jeg
våge at påstå at WinXP er noget rod lige meget hvor hurtig din pc er.

/Mikke.