Adgang til gammel harddisk
Fra : Per Kühlwein

Dato : 05-01-02 19:34

Hej!

Jeg har en gammel harddisk (Quantum), som jeg gerne vil se indholdet af
inden jeg formaterer den. Jeg satte den derfor på som slavedisk og den
dukkede også op som selvstændigt drev. Men jeg kunne ikke få adgang til
drevet gennem Stifinder hvorefter jeg gik ud i DOS-promten for at kikke på
"dir". Det ville den heller ikke være med til.

Har jeg andre muligheder for at få tilfredsstillet min nysgerrighed.

Venlig hilsen
Per Kühlwein

Fra : Villy Jensen

Dato : 05-01-02 19:55

Prøv at montere den som 'master', alene på den sekundære IDE-port.
Drev-parameter skal nok indstilles i BIOS.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-01-02 21:07

"Per Kühlwein" wrote:
> [...]
> "dir". Det ville den heller ikke være med til.
>
> Har jeg andre muligheder for at få tilfredsstillet min nysgerrighed.

Hvis du har de nøjagtige specifikationer, kan jeg fortælle dig
størrelse, dipswitch stilling mv. for at du kan.
(Har du sat dip på den til slave

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Per Kühlwein

Dato : 06-01-02 20:30

> Hvis du har de nøjagtige specifikationer, kan jeg fortælle dig
> størrelse, dipswitch stilling mv. for at du kan.
> (Har du sat dip på den til slave

Hvis du med dip mener jumberen - ja, så mener jeg at have placeret den
rigtig på henholdsvis master og slave.

Jeg har en del papirer på harddisken med et væld af tekniske oplysninger -
hvilke specifikationer mener du jeg skal finde frem til?

Det er en Quantum Fireball, Sirocco 1700.

mvh
Per