Hjælp til PC-køb ønskes!!!
Fra : antidote

Dato : 05-01-02 17:48

Er netop begyndt at gå på jagt efter en ny pc og da jeg ikke er den
vildeste haj på området tænkte jeg at det var muligt at få et godt råd
herinde!!!

Favrotitten lige nu er en:
Fujitsu Siemens
1800+ AMD Athlon XP Processor
512 mb ram
40 GB harddisk
16x10x32 CD-RW & 16x48 DVD
32 MB nVidia Geforce + TV-out
Incl Windows XP & Microsoft Works Suite 2001
(Excl skærm)

Pris: 9999,-

Lyder dette rimeligt eller kan jeg finde det billigere andre steder
(og hvor???)

Håber der er nogen der gider at hjælpe - TAK

/antidote

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 05-01-02 18:10

NEJ! Køb ikke en Futitsu-Protese maskine!!!
Om så du ikke havde råd til andet - det er crap!

Nu skriver du, at du ikke er den vilde haj - men hvis man
så antager at du er en lille fisk, så ville jeg råde dig til at
kigge forbi EDBpriser.dk under computere.

Et generelt råd - hold dig fra Compaq, Futitsu-PludderPladder etc.
Tag forbi en EDB butik (ikke Electric City og FONA :) , men sådan
nogle der findes på Falkoner Allé, og se hvad de har. De samler
maskinerne selv, og vælger som regel mere habile produkter end FS/Compaq
etc.
Desuden plejer de også at kunne levere det til en OK pris.

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Claus MC

Dato : 05-01-02 20:20

"Ronni / The real one " <ronni1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> NEJ! Køb ikke en Futitsu-Protese maskine!!!
> Om så du ikke havde råd til andet - det er crap!

Jeg havde samme holdning som dig, men har på trods af det købt en
Fujitsu-maskine for 3 år siden. 3 år uden en eneste blå skærm i
Windows..........Stik lige den med en "Bambus-maskine" !

/Claus

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 05-01-02 21:41

Har jeg allerede gjort - samlede min egen bambus og smed en Win2K på! :)

Men mine erfaringer til disse mærker kommer fra job som supporter, og hvad
der ikke har været af problemer og latterlige dumme fejl, er jo næsten
utroligt! :))

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Gitte Madsen

Dato : 05-01-02 18:08

Hej. Umiddelbart synes jeg at det lyder en smule dyrt. Har du checket
www.edbpriser.dk ?

Hilsen Gitte

Fra : max

Dato : 06-01-02 01:26

"antidote" <antidote2001@hotmail.com> wrote in message
> Er netop begyndt at gå på jagt efter en ny pc og da jeg ikke er den
> vildeste haj på området tænkte jeg at det var muligt at få et godt råd
> herinde!!!

Alier dig med en der går op i pc'er og definer hvad du skal bruge den til,
så får du en bedre maskine til dine behov, og måske en maskine der kan
bygges videre på. Det kan man ikke altid på mærkevarer.. Grafik kortet på
den maskine du beskriver lyder ikke som om det lever op til de krav der bør
kunne stilles idag..
mvh max

Fra : antidote

Dato : 06-01-02 12:32

"max" <maxartz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bygges videre på. Det kan man ikke altid på mærkevarer.. Grafik kortet på
> den maskine du beskriver lyder ikke som om det lever op til de krav der

Takker for alle svarerne, tror lige jeg vil kigge mig om en ekstra gang :)

/antidote

Fra : D9N

Dato : 06-01-02 15:32

> [...]
> bygges videre på. Det kan man ikke altid på mærkevarer.. Grafik kortet på
> den maskine du beskriver lyder ikke som om det lever op til de krav der

Jeg kan kun give dig ret...
man skal købe en maskine der dækker ens behov, ikke bare tage en maskine
fordi den er monster stor... for det kan jo være bedøvende om en maskine har
et geforce 3 kort hvis man kun bruger den til internet... så hellere
overveje at købe en mindre maskine og evt scanner/digicam/printer... jeg har
set masser der køber en stor maskine og en møg printer som har 1 hoved ...
og så beklager man sig over sin udskriftstid ... osv...

hvad mærker angår... så er mærket ligegyldigt.. jeg har selv en Compaq og
det er den 3 jeg har af dem... ved siden af har jeg en IBM og det er den
5.... jeg har intet at udsætte på dem ... ingen af dem har været gået i
stykker i de 7 år jeg har brugt computere... og det er ikke fordi jeg ikke
piller roder og rager ... tester... opgraderer... men man kan sagtens lave
en maskine billigere og så få lavet et image så man har de samme fordele som
med Compaq/Ibm ... men jeg vil i samme sætning sige at mit kendskab til
Fujitsu ikke er positivt, de har ikke den rette holdning til ESD og det
rammer dem, med defekte prossecorer, MB og harddiske... det er konstateret
med egne øjne...

--
vh
D9N