Ram i ældre PC
Fra : LarsKBH

Dato : 05-01-02 16:32

Et forsøg på at levetidsforlænge svigermors PC (ikke svigermor), er den
blevet forsynet med mere RAM. Problemet er nu at BIOS kun ser halvdelen af
den installerede RAM. Det er en ældre maskine så det er PC100 SD-RAM der
bliver monteret. Hvad går der galt ?

Lars

Fra : Finn

Dato : 05-01-02 17:15

Ved nogle ældre PC kan en biosopdatering løse problemet men det kommer an på
hvilket bundkort der sidder i maskinen. Med venlig hilsen Finn
LarsKBH <xxx@mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a1768v$295n$1@news.cybercity.dk...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-01-02 18:18

Hej

LarsKBH wrote:

> [...]
>den installerede RAM. Det er en ældre maskine så det er PC100 SD-RAM der

Der kan være det galt at PC'en kun kan tage enkeltsidet ram og at du har
monteret dobbeltsidet ram. Det vil sige at svigermors PC kun kan se den
ene side af dine ramkredse.

Det kan også være noget med mængden af ram der driller. Fx så har jeg
tre slots på bundkortet, men sætter jeg 128mb klodser i så må jeg kun
benytte bank 1 & 2.

Det kan også være at du har købt for store klodser, men det vil en bios
opdatering måske kunne råde bod på.

Det kan også tænkes at maskinen bare ikke kan lide den ramstang du har købt.

Det kan også være at det er dobbeltsidet ram hvor den ene side er defekt.

Forsøg eventuelt at tage alt det andet ram og og efterlad kun det nye ram.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk