INTET på skærm ved FØRSTE BOOT! Hjælp
Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 12:54

HEJ

Jeg har samlet hele min computer nu (bundkort ECS K7S5A, AMD Athlon XP
1600+, GF2 TI)
men der sker INTET på skærmen når jeg starter.

Jeg prøvede først hvor jeg FØRST tændte skærmen og derefter bootede, og
derefter omvendt, lige meget hjalp det.

Jeg har taget alle ide-devices af, undtaget Harddisken (det er den eneste
der er connected) og så er der et floppy drev.

I den sidder desuden et LAN-kort og et GF2 TI grafikkort.

Hvor bliver billedet af???

Jeg vil virkelig gerne have den her computer op og køre, hvad kan der være
galt???

Desuden stod den og bankede lidt på CD-romdrevet i starten, derfor tog jeg
det ud, og kørte kun med harddisk i starten.

Mvh Anders

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 13:36

note: Der bliver læst på harddisken i 2 sekunder lige ved startup, derefter
sker intet.
Intet billede på skærmen, der læses ikke på harddisken, den står bare
stille!!!

Mvgh Ander

Fra : FeZ

Dato : 05-01-02 14:57

> [...]
derefter
> sker intet.
> Intet billede på skærmen, der læses ikke på harddisken, den står bare

Hvis maskinen bare står med blæseren kørende og ingen anden
aktivitet, ligner det det problem jeg engang havde med et
forkert monteret bundkort. Hvis du har sat for mange "pæle"
mellem kabinet og bundkort kan en af dem have direkte
kontakt med bagsiden af bundkortet - det "kortslutter"
bundkortet og det slår fra! Prøv at checke om det er
tilfældet. Ellers kan det måske tænkes at CPU'en er
defekt ?!
--
FeZ

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 15:20

Jeg har skruet motherboardet fast alle de steder hvor der var en jernring
omkring hullet

Mvh Anders

Fra : Soft'Hard

Dato : 05-01-02 15:26

Prøv at fjerne dit LAN-Kort, jeg har prøvet et par gange hvor et defekt
Netkort, fik pc'en til at gå i sort under Boot...

--

Even if a thousand people, say a stupid thing...
- It's still a stupid thing....

Be nice and have fun....

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 16:09

hjælper ikke!

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 05-01-02 14:58

> [...]
> sker intet.
> Intet billede på skærmen, der læses ikke på harddisken, den står bare

Jeg oplevede nogle ligende symtomer på min egen maskine fornylig. Troede at
bundkortet var brændt af, men det var det brede kabel til flobbydrevet der ikke
var sat helt i.
Men du har jo trykket alle dine kabler i bund i stikkene.
Tag alle drev og indstikkort af bundkortet undtaget grafikkort og en enkelt ramklods,
boot op. Hvis det virker sæt en del på bundkortet afgangen, hvor du booter i mellem.

mvh
Henning

Fra : Jean Pierre

Dato : 05-01-02 16:04

Har du prøvet et andet Grafikkort?

--
MVH Jean Pierre

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 16:10

hvis jeg booter op uden harddisk, så kommer der da ikke noget billed, så har
den jo ikke nogen data-source?!?!

Fra : Jean Pierre

Dato : 05-01-02 16:14

Joh da... den kan da stadig komme så langt som til BIOS mener jeg. Det har
jo ikke noget med harddisken at gøre... Den bruger den først så snart den
går videre.

--
MVH Jean Pierre

Fra : sune vuorela

Dato : 05-01-02 16:29

On Sat, 5 Jan 2002 12:53:57 +0100, "Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
wrote:

>Jeg har samlet hele min computer nu (bundkort ECS K7S5A, AMD Athlon XP
>1600+, GF2 TI)
>men der sker INTET på skærmen når jeg starter.

Jeg havde på et tidspunkt (dog med en meget anderledes konfiguration)
et tilsvarende problem. Jeg kunne bare ikke få gang i noget. Jeg
nulstillede bios (har du prøvet det) - og der skete ikke noget. Så fik
jeg en af mine ekspertvenenr til at komme og kigge på det.... Han
monterede pc-speakeren - og den kom med nogle lange og korte bib - han
sagde at det var skærmkortet. Så tog vi skrærmkortet ud og satte det
ind igen. SÅ virkede lortet sgu pludselig!

Men altså lyt efter bibtonerne fra pcspeakeren.

--
Sune

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 17:26

Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at sætte speakeren til da der er 4
pins til speakeren på MOBO og stikket fra speakeren er 2 SEPERATE pins.

Mvh Anders

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 05-01-02 17:53

jeg har samme voard som dig og haft mange problemer med det, PC speakeren
har jeg ladet mig fortælle skal være i nummer 1 og 4

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 20:15

problem løst!

Fra : Lars J.H