Cybercity, skillefilter og underlige afvis~
Fra : Andreas Frøsting

Dato : 05-01-02 11:37

Ohøj!

En eller anden gang sidste år, det har nok været juli, bestilte jeg en
1024/512 adsl fra Cybercity.

Efter et par uger fik jeg det klassiske brev med brugernavn osv., og
en besked om at de kunne levere et skillefilter og dele linjen med
TDC.
Fint med mig, det er sådan min nuværende NetExpres fungerer.

Så gik der lidt tid, jeg blev ringet op af CC der lige skulle bruge
nogen ekstra oplysninger (mit fastnetnummer som de åbenbart havde
smidt væk). Ok, den slags sker...

Efter lidt ventetid blev jeg så igen ringet op. De kunne ikke finde ud
af hvor jeg boede... Javel... jeg havde da angivet min adresse i
bestillingen korrekt, jeg havde blot glemte at angive stuen tv.. Det
kunne de åbenbart ikke se udfra mit telefonnummer... Det tangerer vist
til dovenskab...

Så gik der et par måneder, og jeg fik et brev fra dem hvor de afviste
bestillingen pga. "forkert nummer".
Efter en opringning fandt jeg ud af de havde forsøgt at levere ADSL
til min mobiltelefon (det kunne så et eller andet sted også forklare
de ikke kunne finde min adresse, tror jeg...)... Det kunne jo
selvfølgelig være praktisk nok, men det er næppe teknisk muligt pt.
Hvorfor de havde sendt mit mobilnummer og ikke fastnetnummer ind var
uvist for både mig og damen i røret, men hun lovede at sende det
rigtige nummer ind.

Her i dag har jeg så modtaget endnu et brev med afvisning.
"Cybercity har fået bestillingen af din ADSL-forbindelse retur fra
vores netoperatør. Bestillingen er afvist på grund af: ADSL"
Jeg må indrømme jeg stadig ligger flad af grin på gulvet, for af alle
"fejlbeskeder" er det da nok den mest tåbelige/intetsigende jeg
nogensinde har fået.

Men hvorfor har jeg ikke afbestilt det igen?
Tjae.. Damen jeg talte med omkring "forkert nummer" oplyste mig, at
afbestilte jeg ville jeg få en regning på 995,- ganske som der står i
den aftale jeg har underskrevet, og det har hun jo ret i.
I den aftale står der så også, at jeg kun skal betale hvis det er mig
der ønsker at ophæve aftalen, og at det ikke vil koste mig noget hvis
viser sig, at CC ikke kan levere.

Kan jeg tolks disse breve som det ikke er muligt for CC at levere?
Grunden er, at jeg inden for det næste år formentlig flytter, og da CC
nu har brugt et halvt år på ikke at levere, vil jeg næppe få mere end
14 dages glæde af forbindelsen, hvis den da bliver til noget.
Alternativt kan min mor så overtage den, men jeg tvivler stærkt på hun
har brug for 1024/512 til at surfe på :)

:wq!
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-01-02 12:55

"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jeg må indrømme jeg stadig ligger flad af grin på gulvet, for af alle
> "fejlbeskeder" er det da nok den mest tåbelige/intetsigende jeg

De kan jo ikke installere adsl på den samme fysiske forbindelse, hvis du
allerede har netexpress.. det forklarer vel beskeden.