Hvilken database bruger Dating.dk ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 05-01-02 10:12

Jeg har en lille kontakttjeneste på nettet, der minder lidt om Dating.dk,
bortset fra at den har mindre end 1% af Dating.dk's medlemmer. Men man håber
jo at vokse. Derfor interesserer det mig - mest af ren nysgerrighed - at
finde ud af hvilken database Dating.dk anvender. Baseret på mine egne
erfaringer kan jeg regne ud, at antallet af transaktioner må være temmelig
stort, når man har 300.000 medlemmer, selv om de næppe alle er aktive på en
gang. Så vidt jeg ved kører de på ASP-teknologi en NT-server, og så er
mulighederne jo begrænsede. Det må - så vidt jeg kan regne ud -enten dreje
sig om MySQL eller om MS SQL-Server. Men hvilken?

Hvem har et kvalificeret bud?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-01-02 13:01

Jakob Munck skrev: (messageID:

> [...]
> ASP-teknologi en NT-server, og så er mulighederne jo begrænsede. Det må
> - så vidt jeg kan regne ud -enten dreje sig om MySQL eller om MS

Ifølge:
http://uptime.netcraft.com/up/graph/?mode_u=off&mode_w=on&site=dating.dk&submit=Examine

Kører dating.dk ganske rigtigt på Windows2000 og IIS5. Denne konfiguration
kunne tyde på, som du selv nævner, at de bruger MS-SQL. Jeg mener også at
kunne huske en fejlmeddelelse på dating.dk, der omhandlede (manglende
respons fra) MS-SQL.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : -Martin-

Dato : 05-01-02 22:02

den 05 Jan 2002 12:00:35 GMT skrev "Kasper Damkjær"
<usenet@damkjaer.net> :

KAN det ikk være en access database ?

Fra : Flemming Riis

Dato : 05-01-02 23:51

"-Martin-" <admin@natten-i.dk> wrote in message

> KAN det ikk være en access database ?

eller oracle eller interbase eller myssql eller eller ...

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-01-02 06:35

Flemming Riis wrote:

> "-Martin-" <admin@natten-i.dk> wrote in message

> konfiguration

> eller oracle eller interbase eller myssql eller eller ...
Hej.

Find tråden 'Clustering af MSSQL 7 server' fra 8.2.2001 hvoraf der bla.
står:

<citat>
Jeg driver et stort website som er konfigureret således:

SQLServer: Dual P850 1 GB ram 2 raid 1 0 Arrays (tempDB på eget array)

6 stk. webserverer P 850 512 Mb
</citat>

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-01-02 13:11

Flemming Riis skrev: (messageID: <news:a17vqk$jtn$1@news.cybercity.dk>)

> "-Martin-" <admin@natten-i.dk> wrote in message

Umiddelbart tror jeg ikke på at en Access db vil kunne håndtere dating.dk

> eller oracle eller interbase eller myssql eller eller ...

Oracle eller f.eks. DB/2 ville også være kandidater som mulige databaser.
Mit bud på MS-SQL bygger som sagt på, at jeg mener at have set en
fejlmeddelelse på dating.dk, der omhandlede manglende respons fra MS-SQL
serveren.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Michael Hjorth

Dato : 06-01-02 00:03

Jakob Munck wrote:

> [...]
> mulighederne jo begrænsede. Det må - så vidt jeg kan regne ud -enten dreje
> sig om MySQL eller om MS SQL-Server. Men hvilken?

Hvorfor er mulighederne begrænsede????
Der findes da utroligt mange Databaseservere til NT og Win2000
Oracle er da f.eks. også en mulighed.

Michael.

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-01-02 06:37

Michael Hjorth wrote:

> Hvorfor er mulighederne begrænsede????
> Der findes da utroligt mange Databaseservere til NT og Win2000
> Oracle er da f.eks. også en mulighed.

Man kan da også bruge andre DB's på Maniframe/Unix/Linuxboxe som DB
server(e).

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 06-01-02 04:19

In article <3c36c190$0$37891$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
jakob.munck@tdcadsl.dk says...

> Hvem har et kvalificeret bud?

Hej Jakob,

det er nu ikke helt rigtigt. ASP findes faktisk også til Linux
Såvidt jeg ved hedder firmaet der laver det vist nok ChiliSoft eller
sådan noget.

Men, anyway...

De umiddelbart mest logiske valg for dem, ville nok være enten Oracle
eller MS SQL. Ville jeg mene.

Men, jeg ved ikke hvad de kører på =)

Jacob

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-02 01:38

On Sat, 5 Jan 2002 10:12:01 +0100, "Jakob Munck"
<jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvem har et kvalificeret bud?

Måske kan følgende hjælpe:
http://stock.ter.dk/da_20011116.gif
http://stock.ter.dk/da_20011116b.gif
Jeg kender dog intet til IIS eller de fejlmeddelelser.

Bannernetværket bruger i øvrigt MySQL:
http://stock.ter.dk/da_20011014.gif

--
- Peter Brodersen

Fra : Stig Johansen

Dato : 07-01-02 06:41

Peter Brodersen wrote:

> Måske kan følgende hjælpe:
> http://stock.ter.dk/da_20011116.gif
> http://stock.ter.dk/da_20011116b.gif
> Jeg kender dog intet til IIS eller de fejlmeddelelser.

Deadlock = Design eller programmeringsfejl.
Timeout expired(default 30 sek) = Performance problemer.

Fra : Jakob Munck

Dato : 07-01-02 07:52

Tak til jer alle. Herligt at læse denne tråd. Jeg konkluderer, at de bruger
SQL-server.

v.h.
Jakob Munck

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-02 11:06

On Mon, 07 Jan 2002 06:40:33 +0100, Stig Johansen <linux@w3data.dk>
wrote:

>Deadlock = Design eller programmeringsfejl.
>Timeout expired(default 30 sek) = Performance problemer.

Jeg tænkte mere på formatet af fejlmeddelelserne, samt de tekniske
benævnelser - fx "Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers" og
"[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]". At jeg var i tvivl
om hvorvidt, de informationer kunne sige noget konkret.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jakob Munck

Dato : 07-01-02 14:30

> [...]
> "[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]". At jeg var i tvivl
> om hvorvidt, de informationer kunne sige noget konkret.

De siger at Dating.dk bruger Microsoft SQL Server, hvilket er meget
forståeligt.

jm

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 07-01-02 23:54

> De siger at Dating.dk bruger Microsoft SQL Server, hvilket er meget
> forståeligt.

Og som jeg læser det bruger de følgende vej gennem systemet.

IIS - ASP/VBScript - ADO - OLE DB - OLE DB provider for - ODBC - SQL driver
for ODBC - SQLNET ... SQL SERVER

Det er da det glade vanvid at gå igennem ODBC laget når ADO shipper med en
glimrende OLE DB provider for SQL server.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil