Grafikort til spil
Fra : Dissel

Dato : 05-01-02 09:00

Hvad vil være den bedste investering , når det dejer sig om
acceleratorkort til spil..........

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-01-02 09:50

"Dissel" <kirstine.mikkelsen@post1.tele.dk> wrote in message

> Hvad vil være den bedste investering , når det dejer sig om
> acceleratorkort til spil..........

Det er vist besvaret tusinde gange i

Bemærk at din CPU hastighed og valg af spil (3d?) også har indflydelse på
det optimale valg.

- Lars

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-01-02 16:18

In article <3c38b261.835987@news.inet.tele.dk>,
kirstine.mikkelsen@post1.tele.dk says...

> Hvad vil være den bedste investering , når det dejer sig om
> acceleratorkort til spil..........

Et GeForce2 er et ret godt valg lige nu. Man kan få et GeForce2 Titanium for
omkring 1000,-. Det er ret billigt for et kort, der yder som et GeForce2 Ultra
:)

Fremtidssikring så skal du op på et GeForce3 eller Radeon 8500, som begge er
ret dyre kort, men som er udstyret med flere fine funktioner end de ældre
modeller. Det skal dog siges at ikke ret mange 3D spil udnytter de nye
funktioner endnu. Personligt går jeg og venter på et eller andet spil, som rent
faktisk KRÆVER et GeForce3 eller Radeon 8500, før jeg opgraderer.

Jeg sidder lige nu med et 1. generations GeForce, som jeg egentlig er ret godt
tilfreds med. Kombineret med en Thunderbird på 1.53 GHz giver det ret mange
FPS, så længe man holder sig på opløsninger på eller under 800x600.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)