TDC router...
Fra : Quark

Dato : 05-01-02 01:57

Hej NG!

For over et halv år siden fik jeg mit første ADSL hos TDC. En 256/128 linje
blev det til i første omgang. I hele 3 måneder havde jeg kun bøvl med min
router, de følgende "fejl" var således:

Når Nat/Host mapping var slået til, kørte min linje kun med halv fart, men
til gengæld var alt åbnet for routeren. (Altså "Åben konfiguration")

Lidt træls at det så kun kørte med halv fart. Jeg prøvede simpelthen alt!
Opdaterede routerens firmware, fik en ny rodede rundt med denne meget meget
"avanceret" router...

De (TDC) reklamere med at man kan kører med flere pc (LAN) så kræver det
router, og det er så simpelt at bare vælge "Åben konfiguration" så skulle
det bare kører derud af.

Men intet virkede...
Jeg kunne åbne hver enkelt port som jeg havde brug for, så kørte dén port da
i det mindste med fuld hastighed.

(Men hvorfor det, når de reklamere med at man kan dette med "Åben
konfiguration" )og det ikke virker? Og det virker bare ikke, er blevet
guidet igennem af TDC flere gange, selv af en afdelingschef.

Deres router er jo heller ikke ligefrem avanceret... heh..

3 måneder efter jeg fik ADSL ville jeg opgradere min linje. Det blev så en
1Mbit linje.
Problemerne var der desværre stadig, men nu bare lidt anderledes..

Hvis jeg nu vælger "Åben konfiguration" (Host mapping) så åbner den ikke en
pind. (Alt kører normalt med fuld hastighed)

Men når jeg så nu her åbner for hver enkelt port så bliver den åben men
kører så kun med halv hastighed.

Jeg er smæk forvirret.. det samme er TDC. Afdelingschefen jeg snakkede med
et par gange så, at det eneste han kunne tilbyde mig var: At leve med det,
eller sige abonnementen op.

Jeg blev nød til at bukke mig, da jeg ikke kan få andet end YDC i mit område
(endnu).

- Det jeg vil høre.. Har jeg ikke nogle "krav" til at kunne få det her til
at fungere? De reklamere jo selv med at det kan lade sig gøre...

Mange vil sikkert prøve at hjælpe mig med at skrive hvad jeg skal gøre for
at konfigurere den rigtigt. Ellers tak for det, med mindre I har en fidus i
er stensikker på det vil hjælpe.

Håber nogen kan hjælpe på en eller anden måde. Synes deres service burde
være bedre da de jo selv har guidet mig igennem og indrømmer at de intet kan
gøre. (jaja.. de tror jeg er snotdum og ikke kan finde ud af en brik, hvad
med at sende en af deres "kloge" teknikker ud til mig og se om han kan? Jeg
giver dem gerne en tusse hvis han kan, for det kan han ikke! (ang. router
konfiguration)

Mvh
Quark

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-01-02 10:48

-cut-

Velkommen i klubben.. SS2601 er til små folkeskole lærer med 128/128 som i
gamle dage :P

Men jeg har så droppet min router (SS2601) og valgt at ringe op til adsl med
RasPPPoE som kan findes på www.dsl-faq.dk

Men jeg vil anbefale at have en Firewall oppe når du gør det på den her
måde.

/Peter

PS. Du er velkommen til at maile mig for at få hjælp til det eller icq
(5924128)