ADSL til 2 pc'er. Hardware?
Fra : Henrik Bonde

Dato : 05-01-02 00:37

Davs
Jeg har bestilt adsl, og skal bruge det på 2 pc'er
Så jeg skal ha' købt et par netkort, og "noget" til at fordele det.
Men hvad?
Jeg har ikke en dyt erfaring med ovenstående, og vil gerne ha' noget
stabilt, uden at bruge en formue på noget overkill.
Jeg har set en hub og 2 netkort til 600.-. Er det rimeligt?

Bonden

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-01-02 03:00

> Jeg har set en hub og 2 netkort til 600.-. Er det rimeligt?

Kommer an på mærke/antal af porte/hastighed osv.....

Men umiddelbart lyder det meget rimeligt...

- Martin

Fra : Henrik Bonde

Dato : 05-01-02 09:21

On Sat, 5 Jan 2002 02:59:42 +0100, "Martin Petersen"
<knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote:

>Kommer an på mærke/antal af porte/hastighed osv.....

Sakset fra www.datatel.dk

UNEX 10/100MBIT NETPAKKE (2xKORT+HUB+KABLER)
2 x 10/100MBIT PCI NETKORT
5-PORT 10/100MBPS HUB/SWITCH
KABLER

Og jeg huskede forkert. Prisen er 699.-
Er det sagen? Eller er der en billigere løsning, der kan bruges?

Bonden

Fra : Leony

Dato : 05-01-02 09:55

"Henrik Bonde" <hbonde@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg huskede forkert. Prisen er 699.-
> Er det sagen? Eller er der en billigere løsning, der kan bruges?

Jeg synes det lyder rimeligt.
Husk nu at din adsl skal være en med router og ikke med usb-modem for at du
kan udnytte hubben.

Leony

Fra : Jens Gade

Dato : 05-01-02 11:12

On Sat, 5 Jan 2002 09:54:32 +0100, "Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk>
wrote:
[...]
>Husk nu at din adsl skal være en med router og ikke med usb-modem for at du
>kan udnytte hubben.

Det kommer an på hvilken ADSL løsning der er tale om. Hvis det er TDC
BB med 2 dynamiske IP'er, skal hubbens uplink bare forbindes til ADSL
modemmet.

--
Hilsen/regards
Jens Gade

Fra : Seth

Dato : 05-01-02 12:48

"Jens Gade" <jensg@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det kommer an på hvilken ADSL løsning der er tale om. Hvis det er TDC
> BB med 2 dynamiske IP'er, skal hubbens uplink bare forbindes til ADSL

Jeg har selv bredbånd fra TDC med et ADSL modem som kører på strøm og det
vil ikke deles over UNEX hubben (via upload)...så jeg købte et ekstra
netkort og fyrede i den ene maskine, så nu deler den nettet i huset til 2
andre maskine (og den selv selvfølgelig)....måske en dyrere løsning, men den
står alligel tændt konstant, så derfor valgte jeg denne metode.

Seth

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 05-01-02 14:53

"Seth" <crow_104@hotmail.com> writes:

> [...]
>andre maskine (og den selv selvfølgelig)....måske en dyrere løsning, men den
>står alligel tændt konstant, så derfor valgte jeg denne metode.

SÅ går jeg ud fra, at du har BB med fast IP. Ideen med løsningen med
dynamiske IP-adresser er jo netop, at man får sine maskiner på nettet
uden router men blot med en hub eller switch.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Søren Andersen

Dato : 04-04-02 22:34

> [...]

> Det kommer an på hvilken ADSL løsning der er tale om. Hvis det er TDC
> BB med 2 dynamiske IP'er, skal hubbens uplink bare forbindes til ADSL

Jeg har den samme problemstilling som ham der startede tråden. Jeg går
udfra at BB = BredBånd? Vil det sige at man kan forbinde sine ADSL med
netværk sådan her:

                   [Modem]

                [HUB / SWITCH]
                |     |
                |        |
               [COMP 1] [COMP 2]
BEMÆRK! Uden en router... Det er en standard NetExpress forbindelse jeg
har, med et Siemens modem...

Thx!

Søren

Fra : [4000] El PrebZi

Dato : 05-04-02 08:28

Ja du kan...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 05-01-02 13:47

SNIp

Lyder oki, men så billige som en switch er for tiden ville jeg klart vælge
dette frem for en HUb

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-01-02 16:20

In article <4qec3ukgohire53e9dgehg09tfcc8vvtbi@4ax.com>, hbonde@privat.dk
says...

> [...]
> stabilt, uden at bruge en formue på noget overkill.
> Jeg har set en hub og 2 netkort til 600.-. Er det rimeligt?

Du kan også vælge den billige løsning, hvor den ene computer skal være tændt
for at den anden kan komme på nettet.

Jeg har selv en computer stående, som fungerer som opkaldsmaskine til Internet.
Maskinen deler så forbindelse til de restende maskiner på nettet gennem Windows
XP. Windows 2000 og Windows ME kan også klare tricket.

Hvis du kører et andet styresystem skal du ud og have fat i 3, parts software.
Linux kan også gøre det for dig, hvis du har mod på det.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)